خدمات پس از فروش ، رمز پیروزی در رقابت با واردات
خدمات پس از فروش کالاها و خدمات تولیدی در داخل کشور رمز پیروزی در رقابت با واردات کالاهای خارجی است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ آقای احمدی از مسئولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : وقتی وارد کنندگان همراه با محصولات خود خدمات پس از فروش مطلوبی ارایه می کنند به راحتی بازار را در اختیار می گیرند.
وی افزود: مصرف کنندگان هم حق دارند منابع مالی خود را به صورت بهینه تخصیص دهند و هزینه کنند و با یک تماس تلفنی از خدمات پس از فروش بهره مند شوند.
وی افزود: باید در برنامه ریزی های تولیدی کالا و خدمات ابتدا توجیه اقتصادی و مزیت رقابتی آن را جستجو کنیم و در ادامه کالا را با کیفیت مطلوب در اختیار بازار مصرفی قرار دهیم.
آقای احمدی گفت: قانون تامین خدمات پس از فروش در کشور چندسالی است که اجرا می شود اما هنوز کامل نیست و با وضعیت ایده آل فاصله داریم.
وی افزود: هدف و تمرکز سیاست های سازمان افزایش خدمات پس از فروش است تا اعتماد مصرف کنندگان به تولیدات داخلی بیشتر شود و در تولید صنعتی و رقابت محور مهمترین مولفه هم جلب اعتماد مصرف کنندگان با عرضه با کیفیت و ارایه خدمات مطلوب پس از فروش است که باید در مطالعات و سیاست های اقتصادی مد نظر باشد
احمدی گفت: هر تولیدی که فاقد توجیه اقتصادی و مزیت رقابتی باشد با شکست مواجه خواهد شد و باید در سیاست های کلان اقتصادی هم با آن توجه کنند و همه تولید کنندگان بدانند که مزیت رقابتی در سایه تولید خوب و ارایه خدمات پس از فروش امکان پذیر است و سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم بر این مهم تاکید دارند.