پخش زنده
امروز: -
در رسانههاي اجتماعي با انواع مختلفي از مخاطبان يا به عبارت بهتر کاربران مواجه هستيم که بر حسب سطح و نوع فعاليت دستهبندي شدهاند.
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ از جمله دستهبنديهاي ارائه شده از انواع کاربران رسانههاي اجتماعي، نردبان پيشنهادي گروه تحقيقاتي فورستر (Forrester Research Inc) است. در اين مدل کاربران اينترنتي در نردباني با شش پله دستهبندي شدهاند که بر اساس سطح فعاليت در رسانههاي اجتماعي به دنبال يکديگر قرار ميگيرند. اين شش پله از بالاترين سطح به ترتيب عبارت است از: توليدکنندگان (Creators)، منتقدان (Critics)، گردآورندگان (Collectors)، پيوستگان (Joiners)، تماشاگران (Spectators) و غير فعالان (Inactives) که هر کدام به تفکيک در اين داده نمايي آورده شده است.