پخش زنده
امروز: -
مدیرکل صادرات صنایع دستی گفت: یکی از اصلیترین عوامل رشد صادرات صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران از طریق برگزاری نمایشگاههای بین المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پویا محمودیان در نشست گزارش و بررسی نمایشگاه بین المللی آرتجیانای میلان ایتالیا افزود: از آغاز سال ۹۶ تا امروز ۱۱ نمایشگاه بینالمللی در قزاقستان، هلند، ترکیه، پکن، بانکوک، مسکو، سریلانکا، کره جنوبی، فلورانس و میلان برپا کرده ایم.
وی با بیان اینکه یازدهمین نمایشگاه امسال صنایع دستی کشورمان در میلان برگزار شد، گفت: نمایشگاه میلان بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی در اروپا به شمار میآید.
محمودیان افزود: میلان دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بعد از رُم است و سومین اقتصاد پر رونق اروپا را داراست.
وی گفت: ویژگی ممتاز و تکرار نشدنی نمایشگاه میلان آن بوده است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور ویژه در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و این اتفاق با وجود حضور رقبای اصلی همچون چین و هند رخ داد.
رشد ۲۵۰ درصدی فروش صنایع دستی ایرانی در نمایشگاه میلان
مدیرکل صادرات صنایع دستی گفت: فروش صنایع دستی ایرانی نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد داشته است.
محمودیان افزود: در این نمایشگاه، نقاشی پشت شیشه با ۲۰۰ درصد، پته دوزی با ۱۰۰ درصد و باتیک با ۷۷ درصد، افزایش فروش داشته اند.
وی گفت: در نمایشگاه میلان ۳۶ هنرمند کشورمان از استانهای تهران، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و سیستان و بلوچستان در فضایی بیش از هزار متر آثار خود را به نمایش گذاشتند.
محمودیان با بیان اینکه آثار پته دوزی، چاپ باتیک، سوزندوزی، سفال و سرامیک و معرق در نمایشگاه میلان در دید علاقهمندان قرار گرفت و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، افزود: طرح خانه ایرانی نیز به عنوان یکی از جدیدترین طرحهای پیشنهادی ایران معرفی شد.
مدیرکل صادرات صنایع دستی گفت: در این نمایشگاه ۱۲۰ کشور خارجی با ۲۹۰۰ شرکت حضور داشتند.