• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۴۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
اقتصادی » بازاروتجارت
گزارش؛

رضایتمندی مشتری؛ شرط بقا در بازار

اگرچه نمی توان همه مشتریان و مصرف کنندگان را از مصرف کالا و خدمات راضی کرد اما مثلی قدیمی همواره بر سر زبان است که «همیشه حق با مشتری است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات انتظار دارند در استفاده از کالا و خدمت انتظارات آنها برآورده و به سلیقه های آنان احترام گذاشته شود.

برخی از ارائه کنندگان خدمات بر این باورند که اگر مشتری در اولین رجوع، راضی باشد برای بارهای دوم و سوم و چندم نیز مراجعه می کند و همیشه مشتری باقی خواهد ماند.

صابر محمدزاده ارائه دهنده خدمات گردش گری در این باره می گوید: همه لوگوها و نشان های ما با این شعار است که «دوباره با ما سفر خواهید کرد».

وی می افزاید: مشتری باید ما را انتخاب کند و اگر راضی باشد در بهره مندی از خدمت ما تداوم خواهد داشت.

پایش محصول یا برند در بازار و استفاده از نظر و سلیقه مشتری هم به رفع عیب ها و کاستی های محصول و خدمت کمک خواهد کرد و هم بر میزان مصرف کنندگان آن کالا و خدمت می افزاید.

اصغر بختیاری تولیدکننده محصولات پلاستیکی در این باره معتقد است: ما در کار خود با همه باغداران و کسانیکه مصرف کننده محصول ما هستند صحبت و براساس نیاز آنها تولید و ایرادات موجود را نیز رفع می کنیم. به طور نمونه در مواردی به ما گفته شد که میوه ای که در جعبه های پلاستیکی قرار می گیرد زخمی می شود از این رو ما با استفاده از نظر مشورتی باغداران عیب موجود را رفع کردیم. این برای ما مهم است زیرا هم کار ما پیشرفت می کند و هم رضایت مشتریان موجب مشهور شدن نشان تجاری ما می شود.

سعید سعیدی تولیدکننده پوشاک اما می گوید: سعی می کنم محصول یا کالای مرجوعی را قبول کنم البته دلیل مرجوع شدن را هم می پرسم که اگر این دلیل منطقی بود و عیبی در محصول ما وجود داشت حتماً آن را رفع می کنم.

ذبیح اله عدالتی تولیدکننده محصولات غذایی می گوید: وقتی مشتری مراجعه می کند از او می پرسند که دقیقاً​ چه کالا و با چه ویژگی و مشخصاتی می خواهد تا بتواند راهنمایی کنم که هدر رفت و دورریزی وجود نداشته باشد.

در شرایط کنونی که شبکه های مجازی و اجتماعی انبوهی از خدمات را عرضه می کنند شرکت ها، محصولات و خدماتی برنده اند که رضایت مشتری را با خود به همراه داشته باشند.

علیرضا دهقان کارشناس اقتصادی در این باره می گوید: بنگاه های سنتی اگر در روند کنونی، رضایت مشتری را جلب نکنند بازار را از دست می دهند در مقابل بنگاه هایی داشتیم که با استفاده از فناوری های جدید و سنجش کیفیت خدمات و نیاز بازار و مشتری توانستند از رکود خارج شوند و سهم خوبی را از بازار کسب کنند.

فناوری جدید این امکان را صاحبان کالا و نشان تجاری می دهد که با سنجش رضایتمندی مشتری کیفیت خدمات خود را بسنجند و با استفاده از آن ضریب ماندگاری خود را در بازار افزایش دهند.

در شرایط کنونی که تلاش همه بر توسعه بازار و کسب سهم بیشتر از بازار قرار گرفته، آنچه که نقش مهم را ایفا می کند رضایت مشتری است یعنی مصرف کننده از خرید محصول و خدمت راضی باشد. این قانون بازار است که ماندن و دوام آوردن در بازار بی علت نیست.
گزارش از « غلامرضا بهرامی» 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
کشف و ضبط گوشت شکار غیرمجاز در گرمه
راه اندازی اردوگاه نگهداری و ترک اعتیاد بانوان
صعود تیم «الف» والیبال ساحلی ایران به جمع ۸ تیم برتر
اختتامیه دو جشنواره استانی در سیرجان
نگاهی به فیلم‌های امروز شبکه‌های سیما
تقویت عملیات هوایی اطفای حریق در مازندران با اضافه شدن هواپیمای ایلوشن
بسیج؛ تجلی گفتمان انقلاب و نماد پیوند مردم با نظام اسلامی
۱۰ درصد از ناوگان حمل و نقل بار کشور متعلق به اصفهان
ادامه پایداری جوی و افزایش آلاینده‌ها در هفته اول آذر
پارا وزنه برداران اصفهانی نایب قهرمان کشور
تصفیه خانه تکمیلی فاضلاب بجنورد با ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست
طلای محیطی زاده در هفتگانه
عوامل بروز خروپف چیست؟
استقبال گرم برخی شهرهای استان از پیکرهای اهالی بهشت
عیادت معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون اسکیت از ورزشکار آسیب‌دیده
حذف فرزاد چراغی از مرحله حذفی تنیس روی میز المپیک ناشنوایان
امروز؛ آخرین مهلت استعفای داوطلبان انتخابات شورا‌های روستا
۱۰۳ هزار مسکن در اصفهان درمرحله تحویل وتامین زمین
واکنش زلنسکی به توافق پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین
انجام ۶۰ سورتی پرواز برای اطفای حریق در الیت
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیک
­کشتی آزاد بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ۱ نشان طلا و ۱ برنز ایران در ۲ وزن نخست
حل مشکلات ترافیکی شرق مازندران با ساخت یک پل
سومی ایران در جدول مدالی بازی‌های همبستگی اسلامی تا پایان روز دوازدهم
ماجرای چند ماه هدر رفتن آب
از بلاتکلیفی اردوگاه دانش آموزی خراسانلو تا آب آشامیدنی ارمغان‌خانه
­رحمان عموزاد نخستین آزادکار طلایی ایران
تازه ترین تصاویر حضور وزیر میراث فرهنگی در زنجان
سفر رئیس جمهور به قزوین
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت فرزند حجت‌الاسلام صدیقی
شهادت دو تن از پاسداران در حین آموزش سلاح نیروهای پاسدار جوان
تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام
شیوه جداسازی یارانه‌های اعضای خانوار تغییر کرد
همکاری ایمیدرو با شرکت روسی برای هوشمندسازی معادن
وزیر دفاع: نباید فولاد و ذوب‌آهن را به اصفهان می‌بردیم
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)
کاهش ۴ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل  (۱ نظر)