• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۴۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
اقتصادی » مسکن

کم لطفی دولت به بخش خصوصی در نوسازی ناوگان هوایی

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: انتظار این بود که دولت در فرصت پیش آمده پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام به افزایش سهم بخش خصوصی از سبد خرید هواپیما مساعدت بیشتری کند.

کم لطفی دولت به بخش خصوصی در نوسازی ناوگان هواییبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان هوایی اش تلاش کرده و تفاهم نامه هایی امضا شده است افزود: توقع می رفت که نگاه دولت در این زمینه جامع تر باشد و به بخش خصوصی در خریدهای انجام شده در اوایل دوره پسابرجام بیشتر توجه کند اما در ارتباط با خرید هواپیما با استفاده از امکانات لیزینگ و دیگر اسناد بانکی حرکت قابل توجهی دیده نمی شود.

وی اضافه کرد: البته شرکت های بوئینگ و ایرباس در زمینه فاینانس شرکای همکار خود را دارند و از آن طریق امکان برقراری چنین ظرفیت های بانکی در معاملات دنبال می شود اما در داخل هیچ حرکت قابل ذکری در این زمینه انجام نشده است.

اسعدی سامانی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان در سال های گذشته با شیوه رد دیون به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده است که مدیریت شبه دولتی این شرکت هواپیمایی با سقوط هواپیمای ای تی آر این خط هوایی در کوه دنا مورد توجه قرار گرفته است درحالیکه مالکیت یک شرکت هواپیمایی به طور عمده نقشی در عملکرد آن شرکت ندارد.

وی افزود: براساس ضوابط و استانداردهای هواپیمایی کشوری، همه ارکان مدیریتی شرکت های هواپیمایی که تاثیر مستقیم بر ایمنی پروازها دارند، یعنی معاون عملیات، معاون فنی، مدیر ایمنی، مدیر تایید صلاحیت پرواز و کامو، افرادی اند که به طور حتم مورد تایید هواپیمای کشوری قرار می گیرند اما اینکه مالکیت شرکت یا سهام آن متعلق به بخش خصوصی یا دولتی باشد در این زمینه تعیین کننده نیست.

اسعدی سامانی گفت: این پنج پست کلیدی و اساسی باید امتحانات سازمان هواپیمایی کشوری را طی کنند، در مصاحبه تایید بگیرند. تمام فعالیت های پروازی شرکت های هواپیمایی با نظارت این افراد انجام می شود و هیچ هواپیمایی پرواز نمی کند مگر اینکه سلامت و ایمنی آن توسط این افراد تایید شود. به طور حتم بحث مالکیت و نوع آن هیچ اثری در بروز سوانح هوایی ندارد ضمن اینکه نظارت ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود.

وی با بیان اینکه هفت شرکت هواپیمایی در ایران فعالیت می کنند که به طور کامل خصوصی بوده و ازجانب بخش خصوصی مدیریت می شوند گفت: این شرکت ها 50 درصد سهم از بازار حمل و نقل هوایی کشور را در سال 95 در اختیارگرفتند که به طور حتم حضور بیشتر بخش خصوصی در ناوگان هوایی به منظور بهبود پاسخگویی به نیازهای بازار با توجه به تقاضایی که در ایران وجود دارد، کمک شایانی به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه قراردادهایی که در زمینه خرید هواپیما منعقد شده هم چنان پایدار است افزود: هیچ تغییری در اجرای این قراردادها ایجاد نشده است و خرید هواپیمای ای تی آر، ایرباس و بویینگ روند گذشته را طی می کند. البته رویکرد دولت در اینکه صرفا در جهت تامین ناوگان دولتی عمل کرده به گلایه فعالان بخش خصوصی منجر شده است. 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بازگشت واحد ۳ نیروگاه نکا به مدار تولید
پویش کاشی حرم به یاد شهدای عملیات محرم
دوکشته و ۱۴ مصدوم در حوادث شبانه روز گذشته استان
افتخار آفرینی دانش‌آموزان شهرستان نهبندان در مسابقات اختراعات سوئیس
تهیه طرح‌های توسعه و عمران ۱۵ شهر چهارمحال و بختیاری
آغاز بارش‌های پراکنده در مازندران از امروز 
رطوبت ۷۸ درصدی هوا در جنوب غرب خوزستان
تولید ورق گرم در صنایع معدنی سیرجان
خواب آلودگی راننده ؛ علت تصادف اتوبوس و تریلی در میامی
قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تیروکمان قهرمانی آسیا
تقویم روز و اوقات شرعی بیست و چهارم آبان به افق آبادان و خرمشهر
بی احتیاطی راننده در بجنورد جان عابر پیاده را گرفت
اعزام تیم کبدی بانوان ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان
فراتر از ثروت
بازگشت افتخار آفرینان پینگ پنگ ایران از رقابت‌های همبستگی اسلامی
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و سرخه
جمعیت ۱۰۰ هزار نفری ماهدشت فرهنگسرا ندارد
سیما لیموچی برنده جایزه داوطلب برگزیده سال ٢٠٢۵ کمیته بین‌المللی پارالمپیک شد
چشم آسمان ایلام به آمدن اولیـن باران پاییزی، روشن شد
تصادف اتوبوس و تریلی در میامی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی
هشدار زرد هواشناسی چهارمحال و بختیاری
صبر و مقاومت، ضدحمله به جنگ شناختی دشمن است
تجدید دیدار استاد و دانشجویان پس از ۳۴ سال در مشهد
برگزاری آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم «شهر» با معرفی برگزیدگان
تجاوز رژیم صهیونی به خاک لبنان با عبور از خط آبی
اصلاح رفتار مدیریتی پیش نیاز رفع مشکلات است
پویش آبادان را سبز میکنیم
نگرانی پنتاگون از فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به عربستان سعودی
مسابقات درگ قهرمانی کشور در جزیره کیش
برگزاری نشست آموزشی طراحان و ناظران گاز با هدف ارتقای دانش فنی
شکاف عمیق ظرفیت‌ها با سرمایه گذاری واقعی در خراسان جنوبی
برگزاری انتخابات عراق مایه ارتقای عظمت این ملت است
بارش باران در خوزستان تا هفته آینده
گام سبز ایران در حذف مواد مخرب لایه ازن
تیزپروازان نیروی هوایی با همه وجود به میدان آمدند  (۶ نظر)
اجرای ۳۰ برنامه برای ترویج کتابخوانی در مازندران  (۲ نظر)
جشنواره ملی برنج در آمل  (۲ نظر)
رفاهیات در فیش‌های حقوقی بازنشستگان، مشمول کسور نمی‌شود  (۲ نظر)
گروسی: ایران دسترسی به سایتهای غیرهدف را فراهم کرده است  (۱ نظر)
روزی که نیرو‌های مسلح از دستور رهبری «شوکه شدند»  (۱ نظر)
اجرای طرح تعریض آزادراه کرج قزوین  (۱ نظر)
مادورو به آمریکا اولتیماتوم داد  (۱ نظر)
حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور در معرض دیابت قرار دارند  (۱ نظر)
موافقت وزیر کشور با استعفای شهردار اهواز  (۱ نظر)
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی  (۱ نظر)
دشمن را در صورت هرگونه خطا به زانو درخواهیم آورد  (۱ نظر)
رد ادعا‌های بی‌اساس گروه ۷ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران  (۱ نظر)
درخواست آیت‌الله جوادی آملی از عموم مردم برای خواندن نماز باران  (۱ نظر)
ولایتی: آینده‌ای روشن در انتظار ایران و عراق است  (۱ نظر)