• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۴۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
اقتصادی » مسکن

کم لطفی دولت به بخش خصوصی در نوسازی ناوگان هوایی

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: انتظار این بود که دولت در فرصت پیش آمده پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام به افزایش سهم بخش خصوصی از سبد خرید هواپیما مساعدت بیشتری کند.

کم لطفی دولت به بخش خصوصی در نوسازی ناوگان هواییبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان هوایی اش تلاش کرده و تفاهم نامه هایی امضا شده است افزود: توقع می رفت که نگاه دولت در این زمینه جامع تر باشد و به بخش خصوصی در خریدهای انجام شده در اوایل دوره پسابرجام بیشتر توجه کند اما در ارتباط با خرید هواپیما با استفاده از امکانات لیزینگ و دیگر اسناد بانکی حرکت قابل توجهی دیده نمی شود.

وی اضافه کرد: البته شرکت های بوئینگ و ایرباس در زمینه فاینانس شرکای همکار خود را دارند و از آن طریق امکان برقراری چنین ظرفیت های بانکی در معاملات دنبال می شود اما در داخل هیچ حرکت قابل ذکری در این زمینه انجام نشده است.

اسعدی سامانی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان در سال های گذشته با شیوه رد دیون به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده است که مدیریت شبه دولتی این شرکت هواپیمایی با سقوط هواپیمای ای تی آر این خط هوایی در کوه دنا مورد توجه قرار گرفته است درحالیکه مالکیت یک شرکت هواپیمایی به طور عمده نقشی در عملکرد آن شرکت ندارد.

وی افزود: براساس ضوابط و استانداردهای هواپیمایی کشوری، همه ارکان مدیریتی شرکت های هواپیمایی که تاثیر مستقیم بر ایمنی پروازها دارند، یعنی معاون عملیات، معاون فنی، مدیر ایمنی، مدیر تایید صلاحیت پرواز و کامو، افرادی اند که به طور حتم مورد تایید هواپیمای کشوری قرار می گیرند اما اینکه مالکیت شرکت یا سهام آن متعلق به بخش خصوصی یا دولتی باشد در این زمینه تعیین کننده نیست.

اسعدی سامانی گفت: این پنج پست کلیدی و اساسی باید امتحانات سازمان هواپیمایی کشوری را طی کنند، در مصاحبه تایید بگیرند. تمام فعالیت های پروازی شرکت های هواپیمایی با نظارت این افراد انجام می شود و هیچ هواپیمایی پرواز نمی کند مگر اینکه سلامت و ایمنی آن توسط این افراد تایید شود. به طور حتم بحث مالکیت و نوع آن هیچ اثری در بروز سوانح هوایی ندارد ضمن اینکه نظارت ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود.

وی با بیان اینکه هفت شرکت هواپیمایی در ایران فعالیت می کنند که به طور کامل خصوصی بوده و ازجانب بخش خصوصی مدیریت می شوند گفت: این شرکت ها 50 درصد سهم از بازار حمل و نقل هوایی کشور را در سال 95 در اختیارگرفتند که به طور حتم حضور بیشتر بخش خصوصی در ناوگان هوایی به منظور بهبود پاسخگویی به نیازهای بازار با توجه به تقاضایی که در ایران وجود دارد، کمک شایانی به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه قراردادهایی که در زمینه خرید هواپیما منعقد شده هم چنان پایدار است افزود: هیچ تغییری در اجرای این قراردادها ایجاد نشده است و خرید هواپیمای ای تی آر، ایرباس و بویینگ روند گذشته را طی می کند. البته رویکرد دولت در اینکه صرفا در جهت تامین ناوگان دولتی عمل کرده به گلایه فعالان بخش خصوصی منجر شده است. 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
با پیروزی مقاومت؛ عراق در آستانه استقلال بیشتر
راه‌اندازی اولین اتحادیه تعاونی‌های دهیاری‌ها در لرستان
انتصاب سرپرست جدید شهرداری اهواز
پیرغلام حسینی لرستان چهره برتر کشور شد
اردوهای دانش‌آموزی؛ اوج نشاط و ثبت زیباترین خاطرات
انتخاب کریدور ریلی چابهار- زاهدان- بیرجند به عنوان طرح پیشران خراسان جنوبی
هوشمند سازی دوربین‌های ثبت تخلفات در زنجان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ۲۴ آبان ۱۴۰۴
قدرت موشکی، یادگار شهید طهرانی مقدم
فردا، قطعی گاز در بخشی از مرکز شهر اهواز
تداوم وزش باد شدید در سمنان
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۴ آبان ۱۴۰۴
تاکید نماینده هشترود و چاراویماق بر ساماندهی تخصیص آب پایاب سد سهند
گردشگری پاییزه و زمستانه در کویر ۸۰ هزار کیلومتری لوت
مسابقات درگ قهرمانی کشور در جزیره کیش
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از روند ساخت سایت تولید واکسن پرندگان در مرند
درخشش لرستانی ها در مسابقات مُدْهَامَّتَان
ورزشی‌های بیست و سوم آبان ماه در استان سمنان
بازگشت یک گلاده گرگِ تیمارشده به طبیعت در مهاباد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
هشدار زرد هواشناسی چهارمحال و بختیاری
صبر و مقاومت، ضدحمله به جنگ شناختی دشمن است
برگزاری آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم «شهر» با معرفی برگزیدگان
تجدید دیدار استاد و دانشجویان پس از ۳۴ سال در مشهد
اصلاح رفتار مدیریتی پیش نیاز رفع مشکلات است
نگرانی پنتاگون از فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به عربستان سعودی
شکاف عمیق ظرفیت‌ها با سرمایه گذاری واقعی در خراسان جنوبی
پویش آبادان را سبز میکنیم
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی
گام سبز ایران در حذف مواد مخرب لایه ازن
بارش باران در خوزستان تا هفته آینده
همایش پیاده روی به بهانه هفته دیابت
برق ۲۸۰۰ خانوار ، خوراک ۲۳۱ ماینر غیرمجاز در زنجان
ارزیابی سامانه هشدار اضطراری جمعه ۲۳ آبان اجرا می‌شود
تجاوز رژیم صهیونی به خاک لبنان با عبور از خط آبی
تیزپروازان نیروی هوایی با همه وجود به میدان آمدند  (۵ نظر)
اجرای ۳۰ برنامه برای ترویج کتابخوانی در مازندران  (۲ نظر)
جشنواره ملی برنج در آمل  (۲ نظر)
گروسی: ایران دسترسی به سایتهای غیرهدف را فراهم کرده است  (۱ نظر)
روزی که نیرو‌های مسلح از دستور رهبری «شوکه شدند»  (۱ نظر)
مادورو به آمریکا اولتیماتوم داد  (۱ نظر)
حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور در معرض دیابت قرار دارند  (۱ نظر)
موافقت وزیر کشور با استعفای شهردار اهواز  (۱ نظر)
دشمن را در صورت هرگونه خطا به زانو درخواهیم آورد  (۱ نظر)
رد ادعا‌های بی‌اساس گروه ۷ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران  (۱ نظر)
درخواست آیت‌الله جوادی آملی از عموم مردم برای خواندن نماز باران  (۱ نظر)
ولایتی: آینده‌ای روشن در انتظار ایران و عراق است  (۱ نظر)
طرح‌های پیشگیرانه انتظامی جدی پیگیری و اجرایی می‌شود  (۱ نظر)
صیانت از مرز‌ها با استقرار دستگاه‌های اپتیکی و الکترونیکی  (۱ نظر)
تمدید نمایش آیینی محرمانه در اصفهان  (۱ نظر)