• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۱۲۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
سیستان و بلوچستان » اقتصادی

ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در سیستان و بلوچستان

سرپرست امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان: ایجاد خط ریلی در حدفاصل زاهدان – میرجاوه براساس استاندارد راه آهن از ضروریات است .

در نشستی مسائل و مشکلات حوزه ریلی سیستان و بلوچستان با حضور تیمی از مسئولان ریلی کشور بررسی شد.

ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ،سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در این جلسه با بیان اینکه خطوط ریلی پاکستان با ایران از نظر فنی یکسان نیست، بر ضرورت احداث خط راه آهن زاهدان – میرجاوه – کویته تاکید کرد .

 کالوندی افزود : استان سیستان و بلوچستان با قرار گرفتن در مسیر کریدور شرق به غرب ، اهمیت ویژه ای دارد و اتصال ریلی به کشور پاکستان باعث اتصال کشور های پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه ، اروپا و آسیای مرکزی می شود و زمینه ترانزیت از طریق راه آهن با کشورهای شبه قاره هند را فراهم می کند.

وی ادامه داد : درحال حاضر بسیاری از کالاها از چین از طریق حمل و نقل دریایی وارد عمارات و از آنجا به ایران وارد می شود و اتصال خط راه آهن ایران به کویته پاکستان جهش بزرگی در افزایش ترانزیت کالا از طریق خطوط ریلی و حذف کشورهای واسطه در مسیر ترانزیت کالا خواهد داشت.
وی افزود  : سالیانه 50هزار نفر مسافر پاکستانی به قصد سفر به مشهد مقدس و عتبات عالیات از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان  می شوند و علاوه بر این ، بیش از 200 هزار زائر حسینی از هند و پاکستان در ایام اربعین وارد استان می شوند که حضور این مسافران پتانسیل خوبی برای ایجاد این خط ریلی از کویته پاکستان تا زاهدان است .
کالوندی افزود :همچنین  ظرفیت و پتانسیل لازم از لحاظ جابجایی کالا در استان وجود دارد و تجار و بازرگانان نیز ضرورت ایجاد خط ریلی را تقاضا دارند .

سرپرست امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچسیتان  با ابراز گلاه از کاهش سیر قطار زاهدان – اصفهان به یک روز در هفته گفت :  از این قطار تعداد زیادی از شهروندان برای سفر از شرق به غرب کشور استفاده می کردند ، که این کاهش سیر ؛ باعث نارضایتی این گروه از شهروندان شده است .
رسولی عضو هیئت مدیره راه آهن کشور هم  در این جلسه با اشاره به قوانین سرمایه گذاری بخش خصوصی برای طرح های حوزه راه آهن گفت : در سالهای اخیر قوانین بسیار خوب و تسهیل کننده ای برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تصویب شده که هم کاربرد داخلی و هم کاربرد بین المللی دارد و هم اکنون شرکتهایی از روسیه با استفاده از همین قوانین در کشور فعالیت می کنند .
وی ادامه داد : در خصوص استفاده از فاینانس برای اجرای خطوط ریلی یکی از مشکلات اصلی استفاده از فاینانس در کشور ، تامین 15 درصد سهم دولت است و با توجه به اینکه 15 درصد این بخش رقم بزرگی است و تامین آن در بودجه سالیانه قابل تامین نبود ، مقام معظم رهبری در قانون بودجه سال 97 موافقت کردند که 15 درصد سهم دولت از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود که براین اساس امسال ظرفیت بسیار بزرگی فراهم شده است .
رسولی افزود : اعتقاد بر این است که سرویس زاهدان – اصفهان باید خدمات دهی به شهروندان را ارائه دهد اما با توجه به اینکه دولت در خصوص تامین لوکوموتیو و ناوگان کشش با محدودیتهایی مواجه است از توان بخش خصوصی استفاده شده که به علت مقرون به صرفه نبودن برای بخش خصوصی ، این خط به یک روز در هفته کاهش یافته است .

عضو هیئت مدیره راه آهن با اشاره به اهمیت خط ریلی زاهدان – میرجاوه  ، افزود : ایجاد این خط ریلی حل بسیاری از مسائل امنیتی و اجتماعی را بدنبال خواهد داشت و با توجه به وجود حجم بالای کالاو مسافر ، قطعا در اولویت بندی و برنامه ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
مرمت تنها مسجد چهار مناره تاریخی در داراب
عطر شهدا در قم پیچید
کمک ۲ میلیارد ریالی جانباز کاشمری به حوزه سلامت
استقبال پرشور دانش‌آموزان هرمزی از پیکر مطهر شهید گمنام
رکوردی تازه در توسعه تجدیدپذیرها تا پایان سال
ویژه‌ برنامه‌های رادیو صبا در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 
مسدود شدن مسیر‌های منتهی به جنگل‌های تنکابن 
شهر قم با تشییع شهدا عطر آگین شد 
تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خوزستان
فردا: سپاهان - الحسین در نبرد صدرنشینی
ورود اولین محموله کولبری از کشور پاکستان به خراسان جنوبی
امروز: تراکتور به دنبال ۳ امتیاز در خانه نسف قرشی
تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام -استان‌ها (۲)
نزاع خونین در خواف؛ ۲ نفر جان باختند
دیار علویان در سوگ بانوی دو عالم نشست
احترام نظامی فرمانده مرزبانی گلستان به شهدای گمنام
پخش زنده فوتبال ایران و چین تایپه در قاب شبکه ورزش
همراهی و فداکاری مردم، سرمایه‌ای بزرگ برای ایران اسلامی
دختر پرتابگر دیسک ایران هفتم شد
عملکرد نامطلوب برخی دستگاه‌های خوزستان در اجرای قانون هوای پاک 
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
افتتاح واحد تولیدکارتن‌ در ارومیه
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
وزیر ورزش و جوانان به عیادت دختر موتور سوار رفت
«اذان نگو بلال»، کاری از گروه هوش مصنوعی شبکه نمایش
فرار رئال از شکست
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
چندین شهید و زخمی در حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه بیروت
ایست به اتلاف انرژی
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
آلودگی شدید هوا در تهران
چاقوی زنجان؛ تلفیق مهارت، هنر و تاریخ ۱۷۰۰ ساله
پایان چشم انتظاری
عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)