• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۱۳۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
سیستان و بلوچستان » اجتماعی
گزارش مکتوب :

محرومیت در جاده های سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان ،که یکی از وسیع ترین و پهناورترین استان های کشور است ، از نظر بزرگراه فقیرترین استان محسوب می شود

استانی که از شمالی ترین نقطه آن یعنی هیرمند تا جنوبی ترین نقطه آن  یعنی چابهار و گواتر ، بیش از هزار کیلومتر فاصله  است ، تنها  273 کیلومتر بزرگراه دارد

 سهم اندک سیستان و بلوچستان از بزرگراه،

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت ۱۱ و چهاردهم درصدی استان می گوید: سیستان و بلوچستان یک و ۴ دهم درصد از بزرگراه های کشور را دارا است و در این زمینه سی و یکمین استان کشور است.

محبی همچنین با اشاره به توسعه بندر چابهار و افزایش ترددات خودروهای ترانزیتی در محور چابهار_زاهدان_میلک می گوید: ۷۰درصد تصادفات استان در این محور اتفاق می افتد که وزارت راه و شهرسازی باید برای تکمیل هرچه سریع تر این بزرگراه، توجه بیشتری به استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات استان به صورت رخ به رخ و با آمار تلفات جانی بالا است، احداث بزرگراه ها، اصلاح نقاط حادثه خیز و فرهنگ سازی رانندگی ایمین را برای کاهش تصادفات جاده ای مهم برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هم مجموع راههای استان را حدود 22 هزار کیلومتر اعلام کرده و گفته: این استان از نظر بزرگراه کمبود شدید دارد و نیازمند اعتبارات ویژه برای توسعه بزرگراههاست.

به گفته مسعود مالکی : در حال حاضر در این استان 143 کیلومتر بزرگراه در دست اجراست و 390 کیلومتر هم بزرگراه مطالعه شده داریم که در صورت تأمین اعتبار ، کار ساخت آن ها آغاز خواهد شد.

 

جدال با مرگ در جاده های سیستان و بلوچستان

جاده های غیراستاندارد جنوب شرق کشور یکی از مشهورترین و معروف ترین جاده های کشور هستند به طوری که هر روز شاهد تصادف ها و حوادث رانندگی در جاده های اصلی و فرعی آن هستیم

قاچاق سوخت و انسان، خواب آلودگی رانندگان ناشی از طولانی بودن مسیرها و مشکلات فنی راهها، مثلث مرگ در جاده های سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند که تاکنون جان دهها بلکه صدها انسان بی گناه را گرفته است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان: در 11 ماه سال گذشته، 750 نفر در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این آمار 12 درصد افزایش را نشان می دهد.

دکتر رضا عبدی  افزود : در این مدت مصدومان حوادث ترافیکی نیز ، 17 درصد افزایش داشته است.

همچنین به گفته فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان: براساس میانگین کشوری باید برای هر 100 کیلومتر راه ،  22 کیلومتر بزرگراه ساخته شود که این آمار در حوزه پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان به ازای هر 100 کیلومتر چهار کیلومتر است و در حوزه جنوب استان ، صفر برآورد شده است.

سرهنگ یداله ستوده وجود راه های دو طرفه و قوس و پیچ های فراوان راهها در کنار سرعت زیاد، رعایت نکردن قانون و قاچاق سوخت، انسان و کالا را از مهمترین علل افزایش تصادفات در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی می گوید: جاده های جنوبی استان از نظر نواقص جاده ای در رفع قوس ها و بزرگراه دچار مشکلاتی  است که با توجه به روند توسعه استان باید به این موضوع توجه ویژه شود.

یکی از رانندگان خودروهای شخصی مسافربردر جاده زابل- زاهدان هم می گوید: بیشتر جاده های این استان کویری و طولانی هستند و همین مساله موجب خستگی و خواب آلودگی رانندگان می شود.

وی افزود: بسیاری از رانندگان به علت گرمای زیاد و گاها باد و ماسه بادی، تمایلی به توقف در کنار جاده و یا پارکینگهای بین راهی ندارند .

وجود بندر چابهار به عنوان یکی از کریدورهای اصلی جهانی و وجود بازارچه ها و گمرک های مرزی دراین منطقه وهمچنین رفت و آمد خودروهای ترانزیتی در مسیر میلک - چابهار ضرورت وجود راههای ارتباطی استاندارد را در این پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور اجتناب ناپذیر کرده است . 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پاییز حبله رود و رونق گردشگری در فیروزکوه
گرامیداشت یاد شهیدان ابراهیم هادی و مهدی زین الدین
دانش آموزان باید روایتگر توانمندی‌ کشورمان در دفاع مقدس ۱۲ روزه باشند
خاموشی ۲۰ فلر نفتی در خوزستان
عزاداری مردم کیش در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
حال و هوای شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم بانوی کریمه
پزشکیان: شرایط اقتصادی برای دولت و مردم قابل قبول نیست
پیام تسلیت رئیس جمهور در پی شهادت دکتر مرتضی رضیعی
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در قرارگاه منطقه‌ای کربلا
آیین وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام
دیدار بسیجیان پلدختر با نماینده ولی فقیه در لرستان
همایش فاطمی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی زنجان
تکمیل و پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا در شهریار
واگذاری زمین به ۱۲۲ هزار خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت
تشکیل کمیسیون هنر و رسانه بنیاد شهید
تاکید نمایندگان مجلس بر افتتاح بیمارستان شهدای اسلامشهر تا دهه فجر
لاریجانی: برای دنیا راهی جز مقابله با رژیم صهیونی نمانده است
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۳ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
افتتاح واحد تولیدکارتن‌ در ارومیه
چندین شهید و زخمی در حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه بیروت
چاقوی زنجان؛ تلفیق مهارت، هنر و تاریخ ۱۷۰۰ ساله
ضرورت حفظ اتحاد و انسجام ملی
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی
«اذان نگو بلال»، کاری از گروه هوش مصنوعی شبکه نمایش
ایست به اتلاف انرژی
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
مدارس ابتدایی استان تهران ۴ و ۵ آذر مجازی شد
آلودگی شدید هوا در تهران
پایان چشم انتظاری
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)