پخش زنده
امروز: -
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر مهارت محور شدن تکالیف دانشآموزان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزچهارمحال وبختیاری،معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش در شهرکردگفت: بایددانشآموزان مهارت کنترل هیجانات، حل مسئله و تعامل درست را در مدارس یادبگیرند. 
رضوان حکیمزاده در نشست مشترک شورای معاونان وروسای ادارات آموزش و پرورش استان گفت:بر اساس نتایج کنکور سراسری 15 نفر برتر از مدارس دولتی هستند و این به عنوان یک دغدغه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: به دلیل اینکه جامعه تنها با 10 تا 15 درصد جمعیت زندگی نمیکندودانشآموزان امروزمدارس دولتی، شهروندان آینده کشور هستند و باید عملکرد مطلوب آنان پررنگ شود و مورد توجه قرار گیرند تا ورودی مطلوبی در دوره متوسطه داشته باشیم.
حکیمزاده گفت: بر اساس طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اولویت تخصیص منابع مادی و انسانی با دوره ابتدایی است،اما براساس مکاتبه شورای عالی آموزش و پرورش 30درصد از اعتبارات و تجهیزات به بخش ابتدایی تخصیص یافته است اما این در حالی است که 60 درصددانشآموزان در دوره ابتدایی تحصیل میکنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکیدکرد:بایددرتخصیص نیرو، تجهیزات ومنابع بیشتر به دوره ابتدایی توجه شود و در تصمیمگیریها این دوره تحصیلی دیده شود.
حکیمزاده با بیان اینکه با نخواندن جبر، شیمی، فیزیک، هندسه، حسابان و... اتفاقی در زندگی بسیاری دانشآموزان نمیافتد، گفت:اگر دانشآموزان مهارت کنترل هیجانات و حل مسئله و تعامل درست را نداشته باشند نتیجه همین خواهد شد که آمار تصادفات ایران از تمام دنیا بالاتر است در حالیکه جاده و ماشینهای ایران از همه جای دنیا بدتر نیست.
حکیمزاده افزود:دانشآموزان مهارت کنترل خشم و مدیریت تعارض را یاد نگرفتند و این باید در دوره پیش دبستانی و دبستان باشد تا در زندگی آینده به دلیل نداشتن مهارت حل مسئله راه دادگاه و طلاق را پیش نگیرند.
وی افزود:مابه نوبه خودتلاش میکنیم و تکالیف روتین را حذف کردیم تا دانشآموزان از طریق مطالعه و ارتباط برقرار کردن بتوانند دستاوردهای زیادی داشته باشند و باید روی این مهم کار شود تا از فرصتهای در اختیار استفاده کنیم و با توجه به اهمیت دوره نکات مهمی را در دوره پیش دبستانی و دبستان مد نظر قرار میدهیم.
حکیمزاده گفت:اجازه دهیم دانشآموزان با اقتضای دوران کودکی خود پرورش پرورش یابند تا بتوانند در آینده پدران و مادران با نشاط شوندو نسل با نشاطی تربیت کنند که این مهم در گرو به رسمیت شناختن کودکی است.
وی تاکید کرد: ارزشیابی کیفی توصیفی انجام میشود و باید معلم که مهمترین عنصر کیفیت بخش است مورد احترام و اعتماد باشد و تکالیف دانشآموزان مهارت محور باشند.