پخش زنده
امروز: -
بیش از 5 هزار و 700 مورد شکایت مردمی از تخلفات صنفی در 7 ماهه امسال از طریق سامانه 124 در آذربایجان شرقی دریافت شده است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت : این گزارشها که از طریق عموم مردم و ناظران افتخاری دریافت شده شامل دو بخش کالایی و خدماتی است .
اسماعیل عطاپور ادامه داد : پس از بررسی این تعداد گزارش ، 813 فقره پرونده تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال و حدود 409 مورد نیز قبل از تشکیل پرونده منجر به مصالحه بین طرفین شده است .
وی بیشترین عناوین شکایتهای دریافتی را گرانفروشی ، عدم درج قیمت ، کم فروشی و تقلب و نیز اجرایی نکردن تعهدات در شبکه عرضه کالا برشمرد .
عطاپور خاطرنشان کرد : در راستای نظمدهی و انسجامبخشی بیشتر به فرآیند تنظیم بازار و نظارت گستردهتر بر مراکز ذخیرهسازی و نگهداری کالا، انبارها ، سردخانهها و جایگاههای توزیع کالا و عرضه خدمات ، بازرسیهای مستمر توسط بازرسان این سازمان در طول سال در مرکز استان و شهرستان های تابعه انجام میشود .
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گفت : شهروندان میتوانند هرگونه تخلف مشهود از قبیل گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب ، احتکار ، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور خرید و دیگر تخلفات صنفی و غیر صنفی را از طریق تماس با تلفن 124 به ستاد خبری مستقر در ادارات صنعت، معدن وتجارت شهرستانها گزارش کنند تا در اسرع زمان رسیدگی شود .