پخش زنده
امروز: -
در نشستی آقای تقی زاده به عنوان مدیرکل راه آهن غرب کشور به مرکزیت همدان معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان ، غرب کشور شامل استانهای همدان، کرمانشاه، کردستان، ایلام ولرستان است.
در این نشست همچنین مسائل ومشکلات سیستم ریلی استان بویژه راه آهن تهران همدان با حضور مدیر عامل شرکت راه آهن بررسی شد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دراین نشست گفت : سال نو دو شش، ۸۵۰ میلیارد تومان زیان شرکت راه آهن کشور بود.
آقای محمد زاده در توجیه عدم توان افزایش قطارهای تهران همدان هم گفت : هم اکنون ۷۰۰ واگن نیازمند تعمیر خارج از رده وجود دارد که باید بازسازی شود.
مدیرعامل راه آهن کشور ادامه داد : در خصوص ۱۱ کیلومتر باقی مانده مسیر همدان تهران هیچ مشکلی نیست ونوسازی ومناسب سازی انجام شده است اما در خصوص ایستگاههای بین راهی باید فکر اساسی کنیم بخصوص ایستگاه ساوه که مردم در شرایط بدی سوار وپیاده می شوند .
آقای محمد زاده گفت : بر اساس تصمیمات گرفته شده قطار تهران همدان سنندج پس از اتمام مسیر همدان سنندج برقی خواهد شد .
او در خصوص کم بودن تعداد قطار های مسیر همدان تهران نیزگفت : کمبود مسافر موجب شده همه شرکتهای مسافربری ما زیان ده باشند وتنها برخی از قطارهای مشهد است که سود دارند و قطار همدان تهران هم برای رونق تنها یک راه دارد که آنهم ریل باس است .
مدیر عامل راه آهن کشور همچنین با اشاره به ظرفیت حمل بار توسط راه آهن تهران همدان گفت : با حمل سالیانه دو میلیون تن کالا و بار رونق خوبی در بخش مسافری ایجاد می شود چون این موضوع سود دهی خوبی دارد .
آقایان حاجی بابایی وخجسته نمایندگان مردم همدان و فامنین هم از تکمیل نشدن برخی کارهای راه آهن تهران همدان گلایه کردند وگفتند : این احساس وجود دارد که راه آهن هنوز به همدان نیامده است در حالی که کارهای خوبی انجام شده و مختصر کارهای باقی مانده این احساس را درمردم بوجود آورده است
نمایندگان همدان همچنین با اشاره به مسکوت ماندن راه آن همدان ملایر با وجود آغاز عملیات اجرایی گفتند: ۱۷ سال پیش این طرح مصوب شده است و این موضوع پس از سالها به خوبی پیگیری نشده است .
استاندار هم از اقدامات انجام شده ابراز رضایت و تاکید کرد: هر تصمیمی که برای جابجایی ایستگاه گرفته می شود باید از منظر کارشناسی باشد .
آقای شاهرخی گفت : همه باید مقید به قانون ونظر کارشناسان باشند جایگاه فعلی ایستگاه راه آهن مناسب نیست وباید هرچه زودتر کارشناسان چاره اندیشی کنند.
آقای عراقی، معاون امور عمرانی استاندار هم در خصوص جابجایی ایستگاه راه آهن گفت : تاکنون مشاور هیچ طرحی را ارائه نداده است وروند تکمیل ایستگاه فعلی هم با مشکل مواجه است .
او افزود : با طرح موجود راه آهن همدان ملایر ، شبکه ریلی درون استان ابتر می ماند وبه هم متصل نمی شود .
در انتهای این جلسه مقرر شد در کارگروهی متشکل از مسئولان استانی وکشور جانمایی ایستگاه همدان بررسی شود وتصمیمات لازم گرفته شود.
چطوره که تمام استانهای غرب کشور برای بسیاری از نیازها به کرمانشاه وابسته هستن و با توجه به شرایط جغرافیایی و جمعیت و وسعت استان کرمانشاه.راه آهن غرب کشور به همدان داده شده!؟این یعنی چه همدان که جز (استان پنج کرمانشاه )بوده سری توی سرها درآورده!؟