• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۴۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
اجتماعی » جامعه و شهری
در شورای مدیران حمل و نقل مطرح شد

گلایه معاون شهردار تهران از واریز نشدن سهم شهرداری از جرایم رانندگی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از واریز نشدن سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی گلایه کرد.

گلایه معاون شهردار تهران از واریز نشدن سهم شهرداری از جرایم رانندگیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک؛ «سید مناف هاشمی» امروز در شورای مدیران حمل و نقل که با حضور «محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران شورا در معاونت حمل و نقل برگزار شد، گفت: جرایم راهنمایی و رانندگی تهران بر اساس قانون باید صرف حل مشکلات تهران اعم از توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه مترو شود.
وی افزود: باید برای منابع و بودجه‌ی تصویب شده‌ی شهرداری تهران برنامه ریزی داشته باشیم. توسعه مترو یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است و بهره برداری از ۱۲ ایستگاه در خط ۶ و ۷ تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.
هاشمی گفت: از اینرو باید ۵۰ درصد بودجه‌ی حمل و نقل و ترافیک از سوی معاونت برنامه ریزی در اختیار ما قرار گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مجتمع‌های ایستگاهی مترو به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری در بخش حمل و نقل یاد کرد.
وی ادامه داد: کسب بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق مجتمع‌های ایستگاهی مترو هدف گذاری شده است و معتقدم مسیر‌های که برای رسیدن به منابع مالی طی میکنیم تحقق پذیر است.
هاشمی گفت: برای تکمیل و تجهیز خط ۶ و ۷ مترو با دستور شهردار تهران مقرر شد ۱۰۰ میلیارد تومان برای خط ۶ و ۱۰۰ میلیارد تومان برای خط ۷ از سوی شهرداری تهران در اختیارمان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تاکنون برای خط ۶ و ۷ مترو بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده است این در حالیست که هدف گذاری بهره برداری از ۱۲ تا ۱۴ ایستگاه تا پایان سال جاری در این دو خط حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، اما برابر توافقاتی که با پیمانکاران داشتم اکنون با تزریق ۱۳۰۰ میلیارد تومان میتوانیم درصد بیشتری از کار را به سرانجام برسانیم.
معاون شهردار تهران به منابع دولت اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال سالانه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از طریق دوربین‌های ثبت تخلف شهرداری تهران به عنوان جرایم رانندگی به خزانه‌ی دولت واریز میشود، که برابر قانون سهمی از آن به شهرداری تهران تعلق میگیرد این در حالیست که متاسفانه دولت این پول را به شهرداری پرداخت نکرده است.
هاشمی از واریز نشدن سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی گلایه کرد و گفت: بر اساس ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، ۶۰ درصد از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم اخذ می‌شود مربوط به ساماندهی امور شهری است.
وی افزود: بر اساس قانون ۶۰ درصد از کل مبلغ جرایم مربوط به شهرداری‌ها و ۳۰ درصد مربوط به دهیاری‌ها است بنابراین ۴۲ درصد از مبلغ جرایم راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری تهران است.
هاشمی ادامه داد: جرایم راهنمایی و رانندگی تهران بر اساس قانون باید صرف حل مشکلات تهران اعم از توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه مترو شود و هر مبلغی که از جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت شود مجددا منابع آن به جیب مردم پایتخت برمی‌گردد.
وی ادامه داد: معتقدم این ظلم بزرگی است که توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت را با مشکل مواجه کرده است.

 در سایه‌ی تعامل پیگیر مطالبات شهروندان هستیم 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با انتقاد از ارایه نشدن اطلاعات و آمار این حوزه در دوره گذشته مدیریت معاونت حمل و نقل و ترافیک، گفت: گرچه اطلاعات دقیق از این حوزه طی دو سال گذشته ارایه نشده است، اما کارشناسان ما با آماری که خودشان به دست آورده اند پیگیر مطالبات بخش حمل و نقل بوده اند.
محمد علیخانی افزود: البته معتقدم اگر با تعامل و همکاری هم، مطالبات را پیگیری می‌کردیم حتما زودتر و بهتر به نتیجه می‌رسیدیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تصریح کرد: معتقدم وصول مطالبات در این بخش گره از مشکلات شهروندان باز خواهد کرد و باید فراجناحی و فارغ از مباحث سیاسی و به اصطلاح «این دوره و آن دوره‌ی مدیریت شهری»، مطالبات را پیگیری کرد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال برابر مصوبه سال ۹۵ شورای اقتصاد، تامین و خریداری ۲ هزار دستگاه واگن برای مترو کلانشهر‌ها در دستور کار قرار گرفت که برابر آن مصوبه، ۱ هزار و ۵۰ دستگاه واگن متعلق به کلانشهر تهران بود معتقدم اگر نگاه سیاسی و تقابلی بین شهرداری و دولت وجود نداشت، امروز شهروندان پایتخت با کمبود واگن مواجه نبودند، اما حالا دود این تقابل و عدم تعامل دولت و شهرداری تنها به چشم شهروندان رفته است.
علیخانی با تاکید بر اینکه در این شورا در سایه‌ی تعامل پیگیر مطالبات شهروندان در دوره‌ی گذشته هستیم، گفت: این مصوبه از سوی شورای شهر پیگیری شده و نتایج خوبی داشته است، اگر همان زمان به سرانجام می‌رسید حتما شهروندان از نتایج آن بهره‌مند شده بودند چرا که ساخت واگن بیش از ۲ سال طول می‌کشد و نتایج این تعامل هم به این دوره از مدیریت شهری نخواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
تشییع پیکر مادر شهید فتح‌الله زمانی در گچساران
تیراندازی قهرمانی جهان؛ تیم تپانچه مردان ایران یازدهم، فروغی هشتادم
اجرای موسیقی عرفانی در سیستان وبلوچستان
لغو یک دیدار از هفته چهارم لیگ بسکتبال دختران
نشست هم اندیشی دبیرخانه های شورای سلامت و امنیت غذائی منطقه ۵ کشور
تسویه بدهی ۴۸ میلیارد تومانی جهاد کشاورزی به شرکت‌های تولید کننده بذر خراسان رضوی
نشست بررسی راهکار‌های رفع چالش آبی کشور برگزار شد
هیئت گزیر نحوه فروش سهام سهامداران بانک آینده را تصویب کرد
ششمی کریمی در حرکت یک‌ضرب وزنه برداری بانوان
توسعه خطوط برقی در جنوب پایتخت؛ گامی مؤثر در مسیر حمل‌ونقل
برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در گرمسار
آزادراه تهران کرج مسدود است
اعزام پیرغلامان حسینی چهارمحال و بختیاری به بیست و دومین اجلاس پیرغلامان
بجنورد شهر کتابخوانی شد
اقامه نماز طلب باران در قزوین؛ نیایش جمعی برای بارش رحمت الهی
سفر به امارات به فردا موکول شد؛ ملی‌پوشان در تهران تمرین کردند
آغاز بهسازی جاده بیله‌سوار - جعفرآباد مغان
دوشنبه‌هایی به رنگ ایمان 
هیچ ناترازی از بانک آینده سابق به بانک ملی منتقل نشده است
هومر عباسی در ۱۰۰ متر کرال پشت هفتم شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا
واکنش محیط زیست به تخلف تکراری باغ‌وحش نیر
تقویت توان دفاعی ونزوئلا با دریافت سامانه‌های پدافند روسی
امتناع کودکان از توالت مدرسه باعث یبوست می‌شود
رشد ۵۶ درصدی طرح های سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر‌های آلوده خوزستان تا آخر آبان
موافقت‌مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون‌محکومیت‌های‌مهریه
افشای ابعاد جدیدی از همکاری خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال با موساد
بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ازبکستان، حریف تیم فوتسال ایران در نیمه‌نهایی
خام فروشی در زنجیره فولاد
وقوع زلزله ۳ و ۳ دهم ریشتری در سی سخت
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۸/۱۸
رویای تغییر نظامی که کابوس آمریکا شد
گزارش وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت طرح‌های حمایتی مسکن
حل تنش افغانستان و پاکستان محور گفتگوی متقی و عراقچی
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
شهادت ستوانیکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)
ماجرای دنباله دار پرستار قاتل نوزادان در انگلیس  (۱ نظر)
درگذشت مادر شهیدان متحدی در بسطام  (۱ نظر)
اعتراف صریح ترامپ، اثبات جنایت آمریکا در همه محاکم  (۱ نظر)
اجرای پویش سلامت علوی طرح شهید رئیسی در بروجرد  (۱ نظر)