• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۷۴۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

رشد ۳۰۰ درصدی ساخت راه پس از انقلاب

معاون ساخت و توسعه آزادراهی شرکت زیر ساخت و توسعه زیر بنا‌های کشور از رشد ۳۰۰ درصدی ساخت راه‌ها خبر داد.

رشد 300 درصدی ساخت راه پس از انقلابمحمدرضاکدخدازاده در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: راه‌های اصلی در کشور تا قبل از انقلاب حدود ۴۷ هزار کیلومتر بوده و اکنون به ۶۹ هزار راه اصلی رسیده و این نشان دهنده رشد ۳۰۰ درصدی در این زمینه است.
کدخدازاده درباره احداث و بهسازی راه‌های اصلی و بزرگراهی گفت: از ابتدای انقلاب تقریبا چیزی به عنوان بزرگراه در کشور وجود نداشته است، اما اکنون حدود ۲۰ هزار کیلومتر راه آماده و احداث شده است و زیر عبور قرار دارد.
کدخدازاده گفت: ساخت حدود ۳۰ هزار کیلومتر راه در برنامه شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور و از وظایف قانونی ماست. حدود ۷ هزار کیلومتر راه در دست ساخت داریم و ۱۶ هزار کیلومتر هم قبلا ساخته شده و مابقی در دست پیمان سپاری و مستلزم اعتبار است که امیدواریم به موقع تخصیص داده شود.
معاون ساخت و توسعه آزادراهی شرکت زیر ساخت و توسعه زیر بنا‌های کشور گفت:ساخت راه و بزرگراه در مناطق کمتر توسعه یافته و استان‌های مرزی موضوعی بوده که بعد از انقلاب و در دولت‌های مختلف پیگیری شده است و امروزه بخشی از کریدور‌های ترانزیتی در استان‌های مرزی مثل سیستان وبلوچستان؛ هرمزگان؛ بوشهر؛ کردستان و ایلام تعریف شده است. شاخصه ۳ کریدور شرقی؛ جنوبی و غربی هم در این استان‌ها واقع شده است و حمل و نقل کالا‌های وارداتی به توسعه یافتگی در این مناطق کمک می‌کند.
کدخدازاده گفت: یکی از مواردی که بعد از انقلاب به آن پرداخته شده بحث پیمان سپاری به بخش خصوصی است که پیش از انقلاب نبوده است و اکنون همه راه‌ها در کشور پیمان سپاری می‌شود و هم نظارت و هم ساخت توسط بخش خصوصی و بخش‌هایی که به نوعی با بخش خصوصی همکاری میکنند؛ انجام می‌شود.
معاون ساخت و توسعه آزادراهی شرکت زیر ساخت و توسعه زیر بنا‌های کشور گفت: در برنامه ششم توسعه سالیانه متوسط بین ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ کیلومتر باید راه اصلی و بزرگراه ساخت می‌شد که ما توانستیم سالانه ۹۰۰ کیلومتر راه بسازیم و بهره برداری کنیم.
کدخدازاده گفت: در مواردی برای تامین اعتبار ساخت راه ها؛ از سایر منابع مثل منابع بانکی؛ بخش خصوصی و مشارکت‌ها استفاده شده و توانستیم پیشرفت نسبتا مناسبی را نسبت به برنامه ششم توسعه داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
سهیلا منصوریان: آماده‌ایم و فردا برای فینال می‌جنگم
افلاکی: مردم ایران لایق خوش رنگ‌ترین مدال‌ها هستند
بیش از ۴۷۰ هزار اتباع غیر مجاز در تهران خودجوش مراجعه کردند
پیش بینی بارش باران در نواحی شمالی سمنان
فشارهای مردمی مسئولان را برای حل مشکلات زیرساختی پردیس به میدان آورد
گلباران مزار شهدای فیروزکوه با حضور دانش‌آموزان آینده‌ساز
رقابت سهیلا منصوریان در نیمه نهایی ششمین دوره بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۵
حضور تمامی کشور‌های حوزه خزر در اجلاس استانداران قطعی شد
عمارت کلاه فرنگی کاربری فرهنگی خواهد داشت
درخشش بوکسورهای خردسال قمی در رقابت های کشوری
نشست تنش آبی و برق آذربایجان شرقی با حضور وزیر نیرو
آغاز عملیات ایمن‌سازی سه‌راهی حادثه‌خیز آیدانه در محور چالدران – خوی
معاون رئیس‌جمهور: لزوم تدوین طرح جامع گردشگری برای روستای تاریخی حسنلو
انتصاب سرپرست جدید مدیریت صدا اداره کل صداوسیمای کیش
خوی یک شهر تاریخی با ریشه‌های فرهنگی غنی است
پرواز هواپیمای بارورسازی ابر‌ها بر فراز حوضه آبریز دریاچه ارومیه 
طرح اصلاح دور برگردان‌های مسیر مسکن مهر کهک در بسته «به کسی برنخوره»
تجهیزات خدمات شهری ملکشاهی؛ به روزرسانی شد
آغاز دومین مرحله بهسازی مسیر گردشگری باغ فین کاشان
بسته خبر‌های کوتاه ۲۴ آبان ۱۴۰۴
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
استقبال از شناگر شیرازی تاریخ‌ساز کشور در فرودگاه شیراز
بارش باران در برخی از مناطق خوزستان
میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می‌شود
بارش باران با ورود سامانه بارشی به کشور
برگزاری قرعه کشی فروش فوق العاده سایپا
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد
با پیروزی مقاومت؛ عراق در آستانه استقلال بیشتر
انتصاب سرپرست جدید شهرداری اهواز
نتایج قرعه‌کشی سایپا فردا اعلام می‌شود
انتخاب کریدور ریلی چابهار- زاهدان- بیرجند به عنوان طرح پیشران وزارت راه و شهرسازی
اردوهای دانش‌آموزی؛ اوج نشاط و ثبت زیباترین خاطرات
کتاب مهربان ترین وفراموش شده ترین دوست در قفسه ها
پیرغلام حسینی لرستان چهره برتر کشور شد
هوشمند سازی دوربین‌های ثبت تخلفات در زنجان
هوای اصفهان برمدار قرمز آلودگی
اجرای طرح تعریض آزادراه کرج قزوین  (۳ نظر)
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی  (۳ نظر)
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد  (۲ نظر)
رفاهیات در فیش‌های حقوقی بازنشستگان، مشمول کسور نمی‌شود  (۲ نظر)
اجرای ۳۰ برنامه برای ترویج کتابخوانی در مازندران  (۲ نظر)
گروسی: ایران دسترسی به سایتهای غیرهدف را فراهم کرده است  (۱ نظر)
تجدید دیدار استاد و دانشجویان پس از ۳۴ سال در مشهد  (۱ نظر)
موافقت وزیر کشور با استعفای شهردار اهواز  (۱ نظر)
دشمن را در صورت هرگونه خطا به زانو درخواهیم آورد  (۱ نظر)
رد ادعا‌های بی‌اساس گروه ۷ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران  (۱ نظر)
درخواست آیت‌الله جوادی آملی از عموم مردم برای خواندن نماز باران  (۱ نظر)
ولایتی: آینده‌ای روشن در انتظار ایران و عراق است  (۱ نظر)
تمدید نمایش آیینی محرمانه در اصفهان  (۱ نظر)
طرح‌های پیشگیرانه انتظامی جدی پیگیری و اجرایی می‌شود  (۱ نظر)
افتتاح طرح‌های نوین گردشگری در هفته کیش  (۱ نظر)