• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۸۹۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

تکرار روش رسانه برای اقناع مخاطب

یکی از تکنیک‌هایی که رسانه‌ها روی ذهن شما اعمال می‌کنند تکرار است.

تکرار روش رسانه برای اقناع مخاطببه گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما،یکی از تکنیک‌هایی که رسانه‌ ها روی ذهن شما اعمال می‌کنند تکرار است.

تکرار روشی برای اقناع مخاطب
اگر می‌خواهید کمتر تحت القائات رسانه‌ها باشید وقتی موضوعی بصورت طولانی مدت و یا هر از چندگاهی تکرار می‌شود از خود بپرسید واقعا این موضوع تا این حد که به آن توجه می‌شود مهم است؟
تکنیک تکرار روشی برای زنده نگه‌داشتن موضوعات رسانه‌ای 
رسانه‌ها با استفاده از تکنیک تکرار تعیین می‌کنند که یک موضوع یا سوژه رسانه‌ای را تا چه زمانی زنده نگهدارند و از این موضوعات استفاده بهینه را داشته باشند.
تکنیک تکرار به رسانه کمک می‌کند تا بتواند تاریخ انقضای موضوعات و سوژه‌های رسانه‌ای را خود تعیین کرده و از این روش بر مخاطب تأثیر بگذارد.
"تکرار" یکی از تکنیک‌های پرکاربرد رسانه‌ای است.
پیام‌های رسانه‌ای هرچه بیشتر تکرار شوند بیشتر در ذهن مخاطب تثبیت شده و همین بازگویی مجدد موجب اعتماد بیشتر می‌شود. 
رسانه‌ها بر اساس این تکنیک تلاش می‌کنند با تکرار زمان‌بندی شده پیام‌های تبلیغی، موضوع، کالا یا خدماتی که بر روی آن هدف‌گذاری کرده‌اند را تا زمانی که نیاز است در میان افکار عمومی زنده نگهدارند.
هرچه پیام تبلیغی در مدت‌زمان طولانی‌تری به مخاطب عرضه شود و بیشتر تکرار شود، بهتر ملکه ذهن او می‌شود.
یکی از تکنیک‌های پرکاربرد رسانه‌ای تکرار است.
همان‌طور که از نام این واژه پیداست رسانه‌ها بر اساس این تکنیک برای زنده نگهداشتن موضوع سعی می‌کنند با تکرار زمان‌بندی شده پیام مدنظرشان تا زمانی که نیاز است زنده بماند. 
در این روش، رسانه‌ها با تکرار پیام سعی بر القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند. تکرار، ازلحاظ روانشناسی در تشکیل عادت، بسیار مفید است؛ به‌ویژه اگر با دقت توأم باشد.
تکرار، یکی از پایه‌های تبلیغات است
طراحان تبلیغات معمولاً برای آنکه پیام خود را در ذهن مخاطب حک کنند از روش تکرار استفاده می‌کنند.
طراحان تبلیغات با تکرار موضوع موردنظر خود را در افکار عمومی زنده نگه می‌دارند و نمی‌گذارند از خاطره‌ها پاک شود.
بدون تکرار، تثبیت و تقویت دقیق‌تر، عادت میسر نمی‌شوند. تکنیک تکرار یکی از روش‌های یادگیری است که معمولاً برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده می‌شود.
تکرار پیام باید به‌صورت مداوم صورت گیرد.
تکرار روش رسانه برای اقناع مخاطبمنظور از تکرار مداوم این است که مدت‌زمانی که مفاهیم مستقر در تبلیغ تکرار می‌شود و ادامه می‌یابد، طولانی باشد؛ به‌عبارت‌دیگر هرچه پیام در مدت‌زمان طولانی‌تری به مخاطب عرضه شود و بیشتر تکرار شود، بهتر ملکه ذهن او می‌شود.
بیشتر بخوانید:سواد رسانه‌ای از نیمی کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی جلوگیری می‌کند
 فرستنده پیام امیدوار است که با استفاده از روش تکرار مداوم باعث دریافت پیام و جلب‌توجه مخاطب شود.
 
منابع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
توافق دفاعی انگلیس و نروژ برای مقابله با زیردریایی‌های روسیه
کشف انبار نهاده دامی به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال در عجب‌شیر
حضور سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران در اردوی تمرینی در بغداد
تأکید کاراکاس بر اتحاد راهبردی با تهران در برابر تهدید‌های آمریکا
افتتاح یک واحد مسکونی مددجویی در کهریزه بوکان
آلودگی شدید هوا در سارایوو
انصراف روژان گودرزی از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی
عیادت رئیس جمهور از رضا امیرخانی
پلمب یک مسافرخانه متخلف در مانه و سملقان
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق آرادان
آمریکا محدودیت پرواز بر فراز ونزوئلا را تمدید کرد
مرزبانان چشمان بیدار ایران
کلاهبرداری با لینک جعلی در سایت‌های آگهی
بارش باران در سواحل دریای خزر
کودک آزاری هولناک در مهد کودکی در انگلیس
آسفالت نیمه تمام معابر کوی معراج چالدران
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱۳ آذر
رزمایش سهند ۲۰۲۵، عزم مشترک برای مقابله با تروریسم
جزئیات رزمایش مشترک امنیتی ضد تروریستی سهند ۲۰۲۵
تجهیز ۶۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی زنجان به سیستم آبیاری نوین
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فرایند جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها آغاز شد
سقف کیفری مهریه مشخص شد
تعطیلی مدارس در همه مقاطع تحصیلی و مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان البرز
اگر آمریکایی‌ها امنیت ایران را تهدید کنند برخورد خواهیم کرد
ترمینال زنجان نیازمند توسعه زیرساخت و نوسازی ناوگان است
طرح اصلاح قانون محکومیت‌های مالی، تعرضی به قانون مهریه نکرده است
از بنزین تا هواشناسی! پاسخ دولتی‌ها به سوالات خبرنگاران
آغاز رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه از فردا
سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی دنیا
افزایش ۹۶ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری
بهسازی و آسفالت جاده روستای دمه در بخش سرفاریاب
آغاز بارش برف در جاده کرج کندوان
رهبر انقلاب: زن، کارگزار خانه نیست، مدیر است
پخش زنده قرعه کشی جام جهانی فوتبال از شبکه سوم سیما
برگزاری آیین گرامیداشت بیستمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه و ارتش، فردا، در بهشت زهرا (س)
فعالیت مدارس و دانشگاه‌های فارس فردا هم مجازی است  (۲۶ نظر)
سقف کیفری مهریه مشخص شد  (۱ نظر)
دشمن خطا کند هزینه سنگینی به او تحمیل می‌کنیم  (۱ نظر)
تردید‌ها درباره سلامتی ترامپ با انتشار‌ام‌آر‌آی وی  (۱ نظر)
آسمان قم تا پنج شنبه بارانی است  (۱ نظر)
میرزا کوچک جنگلی بزرگمرد پرآوازه‌ گیلان  (۱ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های خراسان جنوبی  (۱ نظر)
ابلاغ شیوه نامه مراقبت و کنترل آنفلوانزا در مدارس استان  (۱ نظر)
قطعی گاز در شهرزیبا منطقه ۵ تهران از ۱۶ ساعت گذشت  (۱ نظر)
طرح ملی نشت‌یابی هوشمند آب با فناوری ماهواره‌ای  (۱ نظر)
تخلف در تبدیل رایگان خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز  (۱ نظر)
کاشت ۲۵۰۰ اصله نهال اکالیپتوس در مزارع کارون  (۱ نظر)