• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
اقتصادی » بازاروتجارت

آمادگی کشورهای مختلف برای فروش هواپیما به ایران

قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه باید طرح جامعی برای توسعه سرمایه‌گذاری در صنعت هوایی تهیه و اجرایی شود، اعلام کرد: پس از توافق ژنو کشورهای مختلفی برای فروش هواپیما به ایران اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی‌محمد نوریان امروز در همایش سالروز جهانی هواپیمایی کشوری گفت : فهرست هواپیماهای کهنه و قدیمی در یکی از سایت‌های بین‌المللی معتبر درج شده است و هواپیماهای کهنه در ناوگان هوایی ایران باید جمع آوری و نوسازی شود.
وی افزود: بیش از 80 فرودگاه در کشور داریم که در 80 درصد آنها تنها هفته‌ای 3 تا 5 ساعت پرواز انجام می‌شود اما هزینه‌های بسیاری دارد.
قائم مقام وزیرراه و شهرسازی در امور هوانوردی وهواشناسی ازبرنامه‌ریزی برای نوسازی ناوگان گفت و تأکید کرد: فرصت‌های جدید برای بخش هواپیمایی غیرنظامی فراهم شده که بخشی از آن فرصت‌های قانونی در برنامه پنجم آمده است.
وی ادامه داد: خصوصی‌سازی، آزاد‌سازی، ارتباط صنعت با اقتصاد ، شناخت ریسک‌های صنعت وسیاست‌های ارزیابی یا نظارت آنلاین از فرصت‌های پیش‌ آمده در صنعت حمل و نقل هوایی است.
قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی درباره هزینه سوخت هم گفت: افزایش هزینه‌های مربوط به سوخت در دهه‌‌های اخیر اساسی‌ترین چالش صنعت بعد از بحران منطقه‌ای یورو بوده است.
وی افزود: خطوط هوایی عضو یاتا در سال 2012 میلادی 207 میلیارد دلار برای سوخت هزینه کردند.
نوریان با بیان اینکه 30 درصد هزینه عملیات‌های شرکت های هواپیمایی به سوخت مربوط می شود؛ افزود: رشد درآمد سالانه صنعت در بهترین شرایط معادل 2.2 درصد در مقایسه با رشد اقتصاد بوده است.
وی از رشد جهانی پنج درصدی ترافیک مسافر هوایی خبر داد و گفت : سهم حمل و نقل هوایی در اقتصاد ملی در کشور‌های دارای اقتصاد برتر معادل 10 درصد اما در ایران دو و نیم درصد است.
قائم‌ مقام وزیرراه و شهرسازی درامورهوانوردی وهواشناسی گفت: طرح آسمان واحد در سطح اروپا در مدت 10 سال پیاده شد و شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت توسعه مطلوبی یافتند اما در ایران مورد مشخصی در این مورد نداریم.
وی اضافه کرد: در دنیا، به طور میانگین در هر 2 میلیون و 700 هزار پرواز، یک سانحه هوایی مرگبار روی می‌دهد.
قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی اضافه کرد: البته در ایران، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ‌در سال 1360 جزو 10 خط هوایی ایمن دنیا بود اما فشارهای بین‌المللی تأثیر زیادی بر صنعت گذاشته است.
وی گفت: آزادسازی نرخ بلیت باید به تنوع نرخ‌ها کمک کند و هم اکنون در ایران مسافران در مسیر‌ها دسته‌بندی نشده اند و همه مسافران یک مدل خدمات دریافت می‌کنند و نرخ پرداخت واحد دارند.
نوریان اصلاحات ساختاری در بخش هوایی ـ فرودگاهی را قانونی و ضروری دانست و گفت: سطح بالای استاندارد جهانی مربوط به ایمنی و خدمات و نظارت است.
وی در ادامه گفت: مناطق ممنوعه در فضای کشور مانعی برای عبور مستقیم در مسیرهای هوایی است که باید بررسی و راهکاری برای ان شناسایی شود.
جابجایی بیش از 25 میلیون نفر مسافر هوایی در کشور 
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به آمارهای صنعت هوانوردی در کشورگفت: سالانه 
بیش از 25 میلیون نفر با 206 هزار پرواز داخلی و خارجی جابجا می‌شوند که سهم مسافران داخلی 16 میلیون نفر است.
 علی‌محمد نوریان در مراسم روز جهانی هواپیمایی کشوری ، اصلاحات ساختاری در بخش‌های زیر هوائی، فرودگاهی و رشد سهم و جایگاه بخش خصوصی در زیربخش فرودگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: فقدان راهبرد مدون همه‌جانبه و بالا‌بودن میزان تخصیص تکلیفی و اعمال تصمیم های سیاسی ، اداری و غیرتخصصی بر مقررات صنعت حمل‌ و نقل هوایی مانند قیمت‌گذاری بلیت و خدمات فرودگاهی از نقاط ضعف در این صنعت است. 
نوریان ، نبود تناسب میان ظرفیت‌های فرودگاهی و ناوگان، نقص در مبلغ تعرفه‌ها و اقدام نکردن در اصلاح تعرفه‌ها و زمینه‌سازی تخفیف‌ها را از دیگر نقاط ضعف در این حوزه برشمرد.
وی تاکید کرد: اصلاح قوانین نظارتی مطابق با استاندارد‌های جهانی برای کنترل کیفی شرکت‌های هواپیمایی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.
نوریان با استقبال از حضور بخش خصوصی در این صنعت اظهار داشت : اعتبارات دولتی باید به سمتی برود که بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه‌گذاری ندارد.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: صنعت هوانوردی به‌دلیل تحریم‌های غیرقانونی با مشکلات زیادی روبرو بود، اما با لغو تحریم‌ها، فرصت‌های جدیدی در صنعت هواپیمایی غیر نظامی به‌وجود آمده است. 
وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در صنعت هواپیمایی و همچنین بازار‌های پیش‌رو در صنعت هواپیمایی، اساسی‌ترین چالش‌ها در دهه‌ گذشته را افزایش هزینه‌های مربوط به سوخت در کنار بحران منطقه یورو بیان کرد. 
وی گفت: ما را در صحنه هوانوردی دنیا، پیش‌تر از قطر، امارات و ترکیه می‌بینند، بنابراین  باید با انسجام و دست به دست هم دادن سایر بخش‌ها، موقعیت خود را تغییر دهیم. 
نوریان ، ارتباط تنگاتنگ صنعت با اقتصاد، مشتری‌مداری، سیاست‌های ارزیابی، بازسازی ساختارها، مهندسی مجدد را از 
فرصت‌های پیش‌آمده برای صنعت هوانوردی دانست . 
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرساز گفت: در سال 2013 بیش از 22 هزار فروند هواپیمای تجاری بیش از دو میلیارد و 800 میلیون نفر را در 3800 فرودگاه بین‌المللی تجاری و در 35 هزار راهگذر هوایی جابجا کرده است.
در این زمینه 57 میلیون شغل به‌طور مستقیم ایجاد و حدود هشت میلیون تن بار هوایی جابجا شده است. 
مراسم سالروز جهانی هواپیمایی کشوری امروز با حضور جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و محمود رسولی‌نژاد رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و جمعی از معاونان و مدیران و پیشکسوتان صنعت هوانوردی در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌ها(سنتر قدیم) برگزار شد. 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
نمایش مظلومیت قربانیان بمباران شیمیایی سردشت با راه‌اندازی موزه صلح
صالح‌آباد و جنت آباد یکپارچه در بدرقه شهید گمنام
لرستان،سوگوار شهادت ام ابیها
بازدید ۳۷ هزار گردشگر داخلی و خارجی از قلعه بسطام چایپاره
استقبال دانش اموزان و دانشجویان از پیکر مطهر شهدای گمنام
بازگشت پول به حساب سیزده مالباخته در فضاي مجازي
الگوی مصرف سوخت صنایع در مهر ۱۴۰۴ اعلام شده بود
بازگشت مسافرانی که هم میمهانند و هم میزبان
بهره برداری از طرح جهادی ساخت مدرسه در شهرستان شوشتر
وداع با پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام در شهرکرد
توقف روند افزایشی ابتلا به آنفلوآنزا در خراسان رضوی
کارآفرینی موفق در بالاجاده؛ توسعه واحد پرورش قارچ با تکیه بر صبر و باور
ضبط پوشاک مستعمل قاچاق درمیاندوآب
افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی فرماندهی انتظامی گیلان
برخورد با واحد‌های آلاینده شهرک صنعتی چرمشهر
جمع آوری بیش از ۲۳۱ هزار برگ از اسناد شهدا در آذربایجان غربی
آغاز هفته دوم لیگ برتر والیبال با برتری خانگی شهداب
بازدید مسئولان از کتابخانه سردار شهید سیاوش امیری
شکارچی مسلح نیمه‌شب در بهاباد زمین‌گیر شد
شکست گیتی پسند صدرنشین در روز برتری مس سونگون
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
ذخیره سازی ۴۰۰ هزار تن پیاز در انبار‌های فلاورجان
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
تعطیلی مدارس و ادارات در برخی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به دلیل آلودگی هوا فردا یکشنبه ۲ آذر
کارشناسی ارشد، یکساله و دکتری سه ساله می‌شود
غیر حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها در روز‌های سه شنبه و چهار شنبه
تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و تأخیر در شروع کار ادارات در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی
آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی از فردا
تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات برخی مناطق آذربایجان شرقی
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
فردا، تشییع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس
ضرورت توجه مسئولان به فراهم شدن زمینه بروز استعدادها
اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در تهران
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
ایران جوان ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
یک کشته و ۱۶ مصدوم در تصادف بزرگراه بستان آباد _ تبریز
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
ضرورت اجرای طرح‌های نوآورانه برای توسعه اقتصاد دریامحور در کیش  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
بازدید وزیر اقتصاد از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک خاورمیانه  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)