• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۲۳۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
علمی و فرهنگی » فضای مجازی
نتایج یک پژوهش نشان داد؛

شبکه‌های اجتماعی بر افزایش بازدید از مناظر طبیعی موثر هستند

یک مطالعه علمی نشان داده که شبکه‌های اجتماعی تاثیر قابل توجهی بر بازدید مردم آمریکا از پارک‌های ملی این کشور داشته‌اند.

شبکه‌های اجتماعی بر افزایش بازدید از مناظر طبیعی موثر هستند
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وبسایت «منز ژورنال» نوشت: به نظر می‌رسد دیدن تصاویر پارک‌های ملی در رسانه‌های اجتماعی، افراد بیشتری را به حضور در طبیعت سوق داده و ترغیب کرده است.
 
مطالعه منتشر شده در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences این پدیده را با بررسی ارتباط احتمالی پست‌های رسانه‌های اجتماعی درباره پارک‌های ملی آمریکا و افزایش تعداد بازدیدکنندگان، به‌ویژه برای پارک‌های کمتر شناخته‌شده بررسی می‌کند.
 
«کیسی ویچمن» نویسنده این مقاله گفت: مطالب و پست‌های رسانه‌های اجتماعی یکی از محرک‌های اصلی در افزایش بازدید مردم از پارک‌های ملی آمریکا بوده است. 
 
این مطالعه، میزان قرار گرفتن در معرض تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و تعداد بازدیدکنندگانِ بیش از ۶۰ پارک ملی را قبل و بعد از رونق رسانه‌های مجازی در آغاز دهه اخیر مقایسه کرد.
 
برای انجام این کار، «ویچمن» پنج معیار موثر از رسانه‌های اجتماعی از جمله دنبال کننده‌ها، پیام‌های متنی، پست‌های مجدد، نظرات و پسند‌ها (لایک‌ها) را بررسی کرد. 
 
وی سپس پارک‌ها را بر اساس میانگین این ارقام رتبه‌بندی کرد.
 
«ویچمن» دریافت که پارک‌هایی با بیشترین افزایش بازدیدکنندگان، عمدتاً در غرب آمریکا از جمله منطقه کوه «راکی»، «یوتا» و همچنین «آلاسکا» واقع شده‌اند.
 
این پژوهش نشان داد که پارک‌هایی که در کانون تبلیغات رسانه‌های اجتماعی قرار دارند، تا ۲۲ درصد بازدیدکنندگان بیشتری را نسبت به سال ۲۰۱۰ جذب کرده‌اند.
 
در یک نمونه، برخی پارک‌های ملی شاهد جهش ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان در همین دوره بودند که نشان می‌دهد در برخی موارد، آگاهی از وجود پارک‌ها برای برانگیختن تمایل مردم به دیدن آنها کافی است.
 
«ویچمن» اظهار کرد: به نظر می‌رسد ممکن است مکان‌هایی که مردم مایل به بازدید از آنها هستند، به مرور تغییر کند، زیرا پارک‌های زیادی وجود دارند که علیرغم جالب توجه بودن، بازدیدشان افزایش نمی‌یابد.
 
به گفته او، مردم در نهایت از پارک‌هایی بازدید می‌کنند که تصاویرشان بیشتر در فضای مجازی به چشم می‌خورد.
 
«ویچمن» تصریح کرد: رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزار تبلیغاتی برای پارک‌ها عمل می‌کنند، هر چند باید توجه داشت که همه تبلیغات، بازدید‌ها را افزایش نمی‌دهند بلکه این تبلیغات و حضور در شبکه‌های مجازی باید به شیوه درستی انجام شود.
 
او این را هم گفت که به عنوان نمونه، تعداد بازدیدکنندگان از پارک ملی «آلاسکا» در مقایسه با بسیاری از پارک‌های دیگر بسیار کمتر است، بنابراین احتمال افزایش بازدیدکنندگان آن بعد از به اشتراک گذاشتن پست‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد خواهد بود. 
 
 او معتقد است که برخی از مردم فقط از طریق رسانه‌های اجتماعی مطلع می‌شوند که اساسا در منطقه «آلاسکا» پارک‌های ملی هم وجود دارند!
 
«ویچمن» می‌گوید: جالب است که فضای مجازی بر بازدید مردم از پارک‌هایی که برای عموم آمریکایی‌ها نسبتاً ناشناخته هستند، تأثیرگذار است.
 
وی افزود: دیدن مناظر و جلوه‌های حیات‌وحش، یکی از علایق مردم است و آنان از به اشتراک‌گذاشتن تصاویر بازدید خود از این جاذبه‌های طبیعی در رسانه‌های اجتماعی بسیار لذت می‌برند.
 
وبسایت «منز ژورنال» در پایان نوشت: اگر به مقالات خبری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که رسانه‌های اجتماعی تا حد زیادی به عنوان عاملی در توجه بسیار بیشتر مردم به یک موضوع و یا حتی نگاه منفی به آن تاثیر دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
کولاک سپاهان زنجان در انزلی
روزگاری کودکان زیر سایه موسفیدان قد می کشیدند
مقاومت در لبنان وارد مرحله بازدارندگی هوشمند شده است
مسئولیت‌های اجتماعی معادن به‌صورت منسجم، هدفمند و قانون‌مند اجرا شوند
شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستون نظام فرهنگی کشور
کشت زعفران راهکار مقابله با کم آبی
پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی بیمارستان شهید مفتح ورامین
استاد آواز زنجانی در جمع مفاخر میراث ناملموس جهانی
بازارچه میوه با قیمت مصوب به زودی در شهر راه‌اندازی می‌شود
رصد انبارهای کالاهای اساسی در استان تهران؛ هیچ کمبودی وجود ندارد
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
آموزش رایگان مشاغل خانگی به دانش آموزان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۰ آبان ۱۴۰۴
اجرایی شدن زیست بوم‌های دیجیتال دولت
در پی انتشار کلیپ غیراخلاقی منتسب به بازیکن ملوان بندر انزلی
افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش تعاون خورشیدی خراسان جنوبی
بهداد سلیمی: ٣ نشان ایلیا صالحی در شرایطی ویژه به دست آمد
ورود گردشگران لهستانی به خراسان جنوبی
پیکر مادر شهید خاکباز یگانه با حضور مردم شهید پرور قم تشییع شد
فعالیت تولیدی ۱۴ واحد گلخانه‌ای در شهرستان مهاباد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فروش فوق‌العاده ۲ محصول سایپا از فردا
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر
قدردانی مردم انگلیس از مرد مسلمانی که جان چندین نفر را نجات داد
باید ذات مداخله‌جوی غرب را بازشناسی کرد
زنجان؛ واحدهای فرآوری کلید توسعه صادرات کشاورزی
بازدید سرلشگر موسوی از ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما
چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) آسیب دیده است
مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد
ریشه‌کنی گرانی شرط اثرگذاری عملکرد دستگاه‌های نظارتی
خبر‌های خوش از پرداخت مطالبات دارو
تصویب حسابرسی سال مالی شورای اسلامی شهر تبریز
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
منابع مرحله پنجم کالابرگ برای هفت دهک تامین شد
استقلال ملی، مسیر رسیدن به پیروزی و اقتدار
اخبار کوتاه از مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
استخدام در سازمان صداوسیما  (۱ نظر)
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)
ماجرای دنباله دار پرستار قاتل نوزادان در انگلیس  (۱ نظر)
درگذشت مادر شهیدان متحدی در بسطام  (۱ نظر)
اعتراف صریح ترامپ، اثبات جنایت آمریکا در همه محاکم  (۱ نظر)
اجرای پویش سلامت علوی طرح شهید رئیسی در بروجرد  (۱ نظر)