• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • وبگردی
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۵۰۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۸
قزوین » اجتماعی

نیاز به مدیریت یکپارچه و اصلاح الگوی حمل بار

 مدیرعامل راه‌آهن گفت: مدیریت یکپارچه و اصلاح الگوی حمل بار برای استفاده بهینه از ریل ضروری است.

نیاز به مدیریت یکپارچه و اصلاح الگوی حمل بار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در دیدار با استاندار قزوین  با اشاره به عدم استفاده کافی از ظرفیت‌های ریلی در برخی استان‌ها، بر لزوم اتخاذ تدابیر همزمان در سطوح استانی و ملی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، از ظرفیت بخش خصوصی برای جابجایی بار و مسافر بهره می‌برد، مشکلات موجود را ناشی از ضعف در مدیریت‌های استانی و ملی دانست.

ذاکری با اشاره به قیمت‌گذاری سوخت و تاثیر آن بر تمایل به استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: با وجود قیمت کم گازوئیل، مشخص است که جاذبه حمل بار با کامیون بیشتر می‌شود.

وی افزود که در سطح کلان پیگیری‌هایی برای انتقال کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از طریق ریل در جریان است و این امر نیازمند یک حرکت جدی استانی است.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه وضعیت فعلی مطلوب نیست، خاطرنشان کرد که همکاران وی با برگزاری نشست‌های متعدد، تلاش خواهند کرد تا این مسائل را پیگیری و مرتفع کنند.

 ساماندهی راه‌آهن و تکمیل پروژه‌های ریلی در استان اولویت دارد

استاندار هم یکی از مطالبات اصلی مردم این استان را ساماندهی وضعیت راه‌آهن عنوان کرد و گفت: “قزوین از ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه برخوردار است و اجرای طرح‌های ریلی مصوب و مطالعاتی باید به طور جدی پیگیری شود. 

نوذری با تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه دو خطه شدن مسیر راه‌آهن قزوین به زنجان، احداث ایستگاه راه‌آهن در محمدیه را نیز از جمله اولویت‌های استان دانست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار ابراز امیدواری کرد با پیگیری این طرح‌ها، شاهد بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های ریلی استان و ارتقای سطح خدمات حمل‌ونقل باشیم.

افزایش قطار‌های قزوین-تهران ضروری است/ مطالبه جدی مردم برای تشکیل اداره کل راه‌آهن

حق لطفی، معاون عمرانی استاندار قزوین هم با تاکید بر لزوم افزایش تعداد قطار‌ها در مسیر قزوین-تهران، اظهار داشت: تقاضا برای سفر در این مسیر بسیار زیاد است و متاسفانه بسیاری از مردم مجبور به ایستادن در طول سفر هستند. 

وی تشکیل اداره کل راه‌آهن را یکی از مطالبات جدی مردم استان دانست و با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری ساکن در شعاع اطراف قزوین، گفت: کارشناسی‌های لازم انجام شده و ایستگاه کهن‌دژ می‌تواند دسترسی آسان‌تری را برای مردم به شبکه ریلی فراهم کند. 

لطفی همچنین به لزوم ایجاد زیرگذر برای دسترسی به فرودگاه قزوین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای دسترسی به فرودگاه، باید از روی ریل عبور کرد و برای توسعه این فرودگاه، احداث زیرگذر ضروری است. 

 ولایتمدار، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم، ریشه بسیاری از مشکلات حوزه راه‌آهن در این استان را مدیریتی دانست و تاکید کرد که این مسائل اغلب نیازی به اعتبارات کلان ندارند، بلکه اجرای صحیح و تخصصی پروژه‌ها در گرو مدیریت صحیح است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌آهن استان، گفت: این وضعیت در شأن استان قزوین نیست.

ولایتمدار همچنین بر ضرورت احداث زیرگذر در شریف‌آباد و نیاز به مدیریتی کارآمد برای اخذ مجوز‌های لازم جهت این تغییرات تاکید کرد.

این نماینده مجلس به بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت قطار‌ها اشاره کرد و خواستار رسیدگی جدی به این مسائل شد.

محمد بیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قدمت تاریخی و موقعیت ژئوپلیتیک ممتاز استان قزوین، از وضعیت نامناسب راه‌آهن این استان ابراز گلایه کرد و آن را ناشی از نادیده گرفته شدن قزوین در تخصیص منابع و مدیریت دانست.

 محمد بیگی تاکید کرد که استان قزوین شایسته داشتن یک اداره کل راه‌آهن است و وضعیت فرسوده ایستگاه‌های موجود و لزوم توجه به کیفیت نیروی انسانی (که اغلب از استان‌های شمالی هستند) باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس همچنین به تکمیل نشدن دیوار حائل در شریف‌آباد و نیاز به افزایش تعداد قطار‌ها برای پاسخگویی به سفر‌های روزانه مردم به تهران اشاره کرد و گفت که بسیاری از مسافران مجبورند به صورت ایستاده سفر کنند.

وی خواستار افزایش کیفیت خدمات و ایجاد ایستگاه‌های جدید در مسیر قزوین به رشت شد و مناطق الموت، کوهین و طارم را که به دلیل نبود زیرساخت‌های ریلی همچنان بن‌بست محسوب می‌شوند، نیازمند توجه ویژه دانست.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
انسجام ملت ایران؛ علت ناکامی طراحی دشمن
روایت‌هایی از سردار حاجی زاده در کتاب «مرد ابدی»
دیدارهای دوستانه و اردوی مشترک پیش از هفته سوم لیگ ملت ها
برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی فوتسال بانوان ایران
اسامی بانوان ملی‌پوش اعزامی به بسکتبال جام آسیا
مقر محرمانه ارتش اسرائیل چگونه منهدم شد
تجاوز نظامی علیه ایران نتیجه بی‌عملی جامعه جهانی
نبرد کنونی ایران، نقطه عطفی برای پایان سلطه آمریکا
خودکشی قاتل، پایان ماجرای اختلاف خانوادگی در ایلام
ادای احترام خاخام های یهودی به شهدای مقاومت، در سفارت ایران در لندن
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۱۲ تیر ۱۴۰۴
درخواست پایان برنامه هسته ایران بی معنی است
دمای ۳ شهر سیستان و بلوچستان به ۵۰ درجه رسید
تقویم و اوقات شرعی پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۴ به افق قم
رد ادعا‌ها علیه ایران درباره تعرض به اماکن یهودی
نیرو‌های مسلح ایران آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستند
پیشرفت احداث کارخانه ایرانی فیبر نوری در ونزوئلا
قدردانی استاندار آذربایجان شرقی از دستگاه‌های خدمات‌رسان
تاکید مجدد ونزوئلا بر همبستگی با فلسطین
دلدادگی عزاداران حسینی در مسجد حضرت زینب (س) کیش
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اسرائیل بی‌اجازه از حریم ما برای حمله به ایران استفاده کرد
ابلاغ آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو در سال ۱۴۰۴
آغاز ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی
ابلاغ قانون تعلیق همکاری با آژانس انرژی هسته‌ای
نشست شورای عالی قضایی
کاروان ورزش ایران از حضور در یونیورسیاد بازماند
دروازه بان ذوب‌آهن در این تیم ماندنی شد
فرار پسر نتانیاهو از ترس مخالفان پدرش
آغاز تمرینات ملی پوشان جوان تیم پارادو ومیدانی نابینایان و کم بینایان
تعویق انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
آماده‌باش سراسری صنعت برق برای روز‌های گرم پیش‌رو
عملیات وعده صادق ۳ توسط رهبر انقلاب فرماندهی شد
رژیم صهیونی در مسیر سقوط
ادای احترام به شهید رسانه‌ای نیما رجب‌پور
بارش‌های پراکنده در برخی مناطق کشور
صدراعظم آلمان: هراسی از جنگ با روسیه ندارم  (۳ نظر)
گروسی: ایران سلاح هسته‌ای ندارد  (۱ نظر)
۱۸۹ هزار خانوار مشمول دریافت مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی  (۱ نظر)