• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۷۹۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۹:۰۸
کیش » اقتصادی

حل ناترازی انرژی، نیازمند اجماع حاکمیت و مردم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: جنگ اقتصادی تمام نشده، حل ناترازی انرژی، نیازمند اجماع حاکمیت و مردم است.

حل ناترازی انرژی، نیازمند اجماع حاکمیت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سید اسماعیل حسینی با اشاره به شکست نظامی دشمن و ورود او به جنگ اقتصادی جهانی، گفت: رفع چالش ناترازی انرژی (برق، گاز، بنزین) در کشور نیازمند تدبیر دستگاه‌های متولی و هماهنگی مردم در بخش مصرف است و این مسئله از دست یک نهاد یا بخش به تنهایی خارج است.

او افزود: حوزه انرژی از مولفه‌های قدرت ایران است، اما متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سوءمدیریت‌، ترک فعل‌ و سوءنظارت‌ها به یک چالش تبدیل شده است به گونه ای که در تابستان با ناترازی برق و در زمستان با ناترازی گاز مواجه می‌شویم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دشمنان پس از شکست مفتضحانه در جنگ نظامی، اولویت خود را بر جنگ اقتصادی قرار داده‌اند و در این جنگ، اقتصاد ایران و بخش بزرگی از اقتصاد جهان درگیر است.

حسینی، یکی از ابعاد مهم جنگ اقتصادی را بخش انرژی دانست و گفت: تنگه هرمز به عنوان ابزار آفندی ایران، اقتصاد انرژی دنیا را تحت فشار قرار داده و دشمن نیز با ابزار‌هایی مانند محاصره دریایی برای توقف صادرات نفت ایران و حملات به زیرساخت‌های انرژی داخل کشور تلاش می‌کند.

او افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های انرژی دشمنان بسیار آسیب‌پذیرتر از ایران است و آنها فعلاً وارد جنگ شدید زیرساخت‌ها نشده‌اند، با این حال، تعدادی از نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ ما مورد اصابت قرار گرفته‌ و نیازمند مدیریت مصرف با حساسیت بیشتری هستیم.

حسینی، با اشاره به اینکه برای تولید برق، باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برویم، گفت: مجلس شورای اسلامی هماهنگی‌هایی انجام داده و هم‌اکنون چند ده میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه هفت هزار مگاوات انرژی خورشیدی تخصیص یافته است و از هزار مگاوات در ابتدای دولت به حدود چهار هزار و پانصد مگاوات رسیده است و در بخش انتقال و توزیع نیرو نیز باید تلفات شبکه کاهش پیدا کند.

او به دو بعد تجهیزات و فرهنگ نیز اشاره کرد و افزود: تجهیزات سرمایشی در اوج مصرف تابستان، ۳۵ هزار مگاوات برق مصرف می کنند و باید به‌روزرسانی و بازدهی آنها افزایش پیدا کند.

حسینی با بیان اینکه مردم باید به سمت بهینه‌سازی مصرف حرکت کنند، گفت: مردمی که شب ها در میدان ها و محله ها حاضر می شوند و جهاد می‌کنند، باید جهاد خود را با مصرف بهینه انرژی در جامعه تکمیل کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: با نزدیک شدن به اوج گرما در تابستان و اوج سرما در زمستان، در شرایط عادی نیز با چالش مواجه بودیم و با توجه به مورد اصابت قرار  گرفتن تعدادی از زیرساخت‌های تولید انرژی، نیاز است مدیریت مصرف با حساسیت بالاتری دنبال شود تا دشمن را در این جبهه نیز ناامید کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اهدای یک هزار و ۶۹۷ واحد خون توسط مردم خوزستان در تاسوعا و عاشورای حسینی
۹ تیر ماه؛ آغاز نام نویسی مراسم پیاده روی اربعین در هرمزگان
پویش سلامت علوی در روستاهای اردبیل
بر ساحل صحیفه
تجلی شور و شعور حسینی مردم استان در قرار‌های شبانه
بهینه‌سازی مصرف انرژی در نسل جدید شبکه‌های مخابراتی
قافله عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرستان لنجان
دعوت پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از نخبگان و استارتاپ‌ها
ارتقاء عملکرد حفظ نباتات با هوشمندسازی
ضرورت توسعه گردشگری هوشمند در اردبیل
محدودیت‌های ترافیکی روز ۱۳ محرم در یزد
خدمات مترو و حمل و نقل عمومی در مراسم تشییع رهبر شهید رایگان است
از دلهره جنایی تا درامی تاریخی در شبکه نمایش
افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما از دوشنبه در ایلام
تاکید شهباز شریف بر روابط برادرانه پاکستان و ایران
اجرای پویش سراسری «نقش من» برای ترویج صرفه‌جویی
پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته قوه قضائیه
ساعت ۲۱ آغاز تجمعات حماسی شبانه در خراسان شمالی
سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون خدمت ثبتی به مردم ارائه می‌شود
افتتاح طرح گاز رسانی و آب رسانی روستای ابراهیم آباد گرگان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
اعتراض کتبی وزارت صمت به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)