آیین سنتی و مذهبی (شاخسی واخسی) همزمان با ایام محرم در ارومیه برگزار شد. عزاداران حسینی در این مراسم که از دیرپاترین آیینهای سوگواری آذربایجان به شمار میرود، با تشکیل صفوف منظم و سر دادن نوای «شاه حسین، وای حسین» ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ابراز کردند؛ آیینی نمادین که ریشه در حماسه شب عاشورا و وفاداری یاران سیدالشهدا (ع) دارد.
عکاس :مهدی رهنورد
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۴/۰۲ - ۰۹:۰۳