• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۱۰۸۲۱۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
سمنان » اقتصادی
توسط شرکت دانش بنیان در سمنان؛

تولید نسل جدید کولر‌های آبی غیر فلزی

با ابتکار یک شرکت دانش بنیان در سمنان، نسل جدید کولر‌های آبی غیر فلزی، تجاری سازی و روانه بازار فروش شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل شرکت سیماب سمنان گفت : کولرهای آبی ترموپلاست که بدنه، تشتک، سقف، ستون، حلزونی و درهای آن از ورق هایی از جنس پلی کربنات ساخت داخل تولید می شود تا 22 و نیم درصد کاهش مصرف آب دارد.
علی پایداری افزود: طبق بررسی های پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان علاوه بر صرفه جویی در آب، این کولرها 10 درصد برق کمتر مصرف می کند و بازدهی خُنکی آن نسبت به کولرهای موجود هشت درصد بیشتر است.
به گفته وی، تاکنون چهار نسل از کولرهای غیر فلزی در کشور تولید شده است که دستگاه تولیدی این شرکت بعنوان نسل پنجم، دارای بدنه ای با ورق های غیر پلاستیکی ترموپلاست از نوع لانه زنبوری است که به علت قابلیت دافع گرما و بازتاب تابش خورشید، سبب کاهش سطح تبخیر و مصرف آب می شود.

  
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

این مبتکر با 50 سال تجربه در صنعت، افزود: با بهره گیری از توان علمی جمعی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تبدیل انرژی دانشگاه سمنان، سقف این کولرهای نسل جدید بر اساس زاویه تابش نور خورشید، بصورت شیب دار طراحی شده است که نیاز به سایه بان هم ندارد.
پایداری با بیان اینکه تولید صنعتی این کولرها هم اکنون با 10 نیروی کار در کارگاه کوچک استیجاری 500 متر مربعی با ظرفیت چهار هزار دستگاه در سال بصورت سفارش محور آغاز شده است افزود : در صورت حمایت مسئولان، در طرح توسعه با جذب 200 نیروی کار مستقیم و ایجاد هزار شغل غیر مستقیم ، توان تولید سالانه این واحد دانش بنیان به 40 هزار دستگاه می رسد.
مدیر عامل شرکت تولید کولرهای ترموپلاست در سمنان گفت  : این کولرها که هم اکنون در پنج نوع 2 هزار و 800 خانگی تا 36 هزار صنعتی تولید می شود، 10 درصد گران تر از کولرهای فلزی بازار است که در صورت افزایش تولید و تقاضا ، قیمت آن تا 30 درصد کاهش می یابد.
هم اکنون 18 میلیون کولر آبی در کشور استفاده و سالانه بیش از یک میلیون دستگاه کولر جدید به این تعداد افزود می شود که در روزهای گرم تابستان حدود 300 تا 400 لیتر آب مصرف می کند که در صورت تغییر ساختار به ترموپلاست 3 میلیون و 910 لیتر آب ( برابر آبرسانی به یک شهرستان 24 هزار نفری) صرفه جویی می شود.

این محصول دانش بنیان به شماره 011517 در شرکت مالکیت های صنعتی و معنوی ثبت اختراع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
با سلام و ارزوی قبولی طاعات و عبادات.
بنده ظهر امروز در شبکه خبر فیلم کار خانه سیماب سمنان را دیدم لذت بردم خسته نباشید .
لطفا شماره همراه و ثابت و آدرس دقیق کارخانه را جهت همکاری و اخذ نمایندگی در استان کرمان را بفرستید.
با تشکر 4157 191 0913
با سلام خدمت صنعتگران عزیز ایران
خیر ساخت کولر غیر فلزی رو شنیدم خوشحال شدم .فقط من از بچگی یه ایده داشتم طوری طراحی کولر بشه که یه موتور کار موتور آب را هم انجام بده
عالی
سلام. خدا قوت
من چند تا سوال و پیشنهاد در رابطه با کولر آبی دارم.
۱.چرا بدنه کولرهای آبی از جنس آلومینیوم ساخته نمیشه؟ نه به این راحتی زنگ میزنه و نه به راحتی می پوسه.
۲. چرا برای دو سر محور پروانه کولر آبی از بلبرینگ استفاده نمیشه؟ بلبرینگ نسبت به یاتاقانهایی که چهل ساله روی کولر های آبی استفاده میشه ضریب اصکاک بسیار کمتری داره و روان تر حرکت میکنه و انرژی کمتری برای حرکت کردن از موتور میگیره.
۳. چرا موتور کولرهای آبی مستقیم روی پروانه نصب نمیشه؟ وجود تسمه معایب زیادی داره مثل لرزش، صدای اضافه، کاهش راندمان و افزایش مصرف برق
۴.سوال آخرم اینه که چرا بعد از چهل پنجاه سال هیچ تغییر مثبت کیفی و ساختاری روی کولرهای آبی ایجاد نشده و همه تولید کنندگان اصرار دارند که به همین شکل ادامه بدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
جواب سوال آخر:چون بلد نیستن و خلاقیت ندارن
سلام. خدا قوت
من چند تا سوال و پیشنهاد در رابطه با کولر آبی دارم.
۱.چرا بدنه کولرهای آبی از جنس آلومینیوم ساخته نمیشه؟ نه به این راحتی زنگ میزنه و نه به راحتی می پوسه.
۲. چرا برای دو سر محور پروانه کولر آبی از بلبرینگ استفاده نمیشه؟ بلبرینگ نسبت به یاتاقانهایی که چهل ساله روی کولر های آبی استفاده میشه ضریب اصکاک بسیار کمتری داره و روان تر حرکت میکنه و انرژی کمتری برای حرکت کردن از موتور میگیره.
۳. چرا موتور کولرهای آبی مستقیم روی پروانه نصب نمیشه؟ وجود تسمه معایب زیادی داره مثل لرزش، صدای اضافه، کاهش راندمان و افزایش مصرف برق
۴.سوال آخرم اینه که چرا بعد از چهل پنجاه سال هیچ تغییر مثبت کیفی و ساختاری روی کولرهای آبی ایجاد نشده و همه تولید کنندگان اصرار دارند که به همین شکل ادامه بدند؟
سلام خدا قوت خسته نباشید
خدا کنه مسئولان برای سرکیسه کردن تولیدکنندگان سنگی سر راهشان نندازن
نظر شما
آخرین اخبار
تقویم روز و اوقات شرعی بیست و نهم آبان به افق آبادان و خرمشهر
رونمایی از اوراق منتخب خاوران نامه در باغ و عمارت جهانی اکبریه
سه کشته در حوادث رانندگی گلپایگان
خراسان شمالی میزبان تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر کشور
فیلم های امروز شبکه های سیما برای مخاطبان
راه اندازی سایت تلفن همراه بیمارستان شهید زارع ساری
قدردانی شورای اسلامی شهر بجنورد از سربازان گمنام امام زمان عج
سما شهبازی مغلوب نماینده میزبان شد
محدودیت های ترافیکی محورهای مواصلاتی مازندران 
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان
فراخوان دومین المپیاد ملی هنر
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (بیست و نهم آبان ۱۴۰۴)
تفاهم نامه خدمات فیبر نوری به مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی منعقد شد
شناگر ایران به فینال ۱۰۰ متر کرال پشت نرسید
پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث پل جاده روستایی زو – قزلقان در بجنورد 
توقف دختر پینگ پنگ باز ایران مقابل نماینده روسیه
برپایی ۱۲ کارگاه آموزشی در نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی زنجان
راه یابی تیم «ب» والیبال ساحلی ایران به جمع ۱۶ تیم برتر
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۲۹ آبان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فوت فرزاد خوش برش در بیمارستان 
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استانهای ساحلی پنج کشور
پیروزی تیم فوتبال ابومسلم مشهد مقابل دریای آرین بابل
طلای هادی ساروی در کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی
سیاست‌های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
لزوم پیشگیری از سرماخوردگی و رعایت نکات بهداشتی در روز‌های سرد سال
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
گیجگاه ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
پاسخ اعضای دولت به پرسش خبرنگاران
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه کشی پلی آف بین قاره‌ای، فردا در زوریخ
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
صعود ساروی و هدایتی به پیکار پایانی
سردار شکارچی: قدرت موشکی ایران دشمن را شگفت‌زده کرد
حکیم ۷۰ ساله ایجرود؛ بیست و سه کتاب با نور مکتب‌خانه
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۲ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)
کاهش ۴ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل  (۱ نظر)