• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۹۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
بین الملل » تحلیلی

اطلاعات بیشتر از حادثه هواپیمای ترامپ در روز یکشنبه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  هواپیمای حامل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فرودگاهی حوالی واشنگتن هنگام فرود از برخورد با یک فروند پهپاد در امان ماند و خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ‏، به گفته چند نفر از مسافران‏، هواپیمای حامل ترامپ یکشنبه شب نزدیک بود با یک پهپاد کوچک نزدیک یک پایگاه هوایی در حوالی واشنگتن برخورد کند.
چند نفر از مسافران که سوار بر همان هواپیمای «ایر فورس وان» بودند در خصوص این حادثه گفتند که پهپاد به رنگ زرد و سیاه و شبیه صلیب را کمی قبل از فرود هواپیمای اختصاصی ترامپ سمت راست هواپیما در فاصله بسیار نزدیک مشاهده کردند.
دفتر نظامی کاخ سفید و بال هوایی ۸۹ نیروی هوایی آمریکا عصر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که آن‌ها از این گزارش خبر دارند و موضوع در دست بررسی است.
در حالی که برای محققان ایمنی حمل و نقل هوایی بسیار دشوار است که چنین حوادثی را در ناوگان هوایی تأیید کنند، اما به نظر می‌رسد این حادثه یکی از هزاران مورد از چنین حوادث ایمنی دستگاه‌های بدون سرنشین در ایالات متحده باشد که سبب تحریک درخواست‌های ماموران اجرای قانون و آژانس‌های امنیتی کشور شده است تا اقدامات بیشتری برای مهار مجدد انجام دهند.
بیشتر پهپاد‌های غیرنظامی فقط چند پوند وزن دارند و احتمالاً نمی‌توانند هواپیمای جنگی را ساقط کنند. اما تحقیقات دولتی حاکی از آن است که صدمه ناشی از آن می‌تواند از آسیب یک پرنده به اندازه مشابه آن بیشتر باشد و می‌تواند شیشه جلوی کابین خلبان را خرد کند یا به یک موتور هواپیما آسیب برساند.
اداره حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا سالانه هزاران گزارش دریافت می‌کند که طی آن هواپیما‌های بدون سرنشین بسیار نزدیک به هواپیما‌های دیگر پرواز می‌کنند یا در مناطق محدود فعالیت می‌کنند. بیشتر گزارش‌ها از سوی خلبانان مطرح می‌شود. اداره حمل و نقل هوایی فدرال سؤالات مربوط به آنچه در روز یکشنبه در نزدیکی اندروز اتفاق افتاد‏، به نیروی هوایی ارجاع داده است.
طبق مقررات فعلی فدرال، هواپیما‌های بدون سرنشین باید در مسیر قابل رویت اپراتور پرواز کنند و نباید بیش از ۴۰۰ پا (۱۲۲ متر) بالاتر از سطح زمین و بدون معافیت مخصوص پرواز کنند. در حالی که محبوب‌ترین مدل‌های پهپاد مجهز به نرم افزاری هستند که برای جلوگیری از پرواز‌های با برد طولانی‌تر طراحی شده اند، اما براساس تاریخچه دولتی‏، حوادث همچنان در حال افزایش است.
براساس داده‌های هیئت ایمنی حمل و نقل ملی، تعداد انگشت شماری از حوادث وجود داشته است که هواپیما‌های بدون سرنشین در واقع هواپیما را مورد اصابت قرار داده اند، اما هیچ یک منجر به سقوط و آسیب جدی نشده اند.
هیئت ایمنی حمل و نقل ملی متوجه شد که یک پهپاد شخصی و اسباب بازی که به طور غیرقانونی در نزدیکی شهر نیویورک پرواز می‌کرد، در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷ یک بالگرد ارتش را مورد اصابت قرار داد. این ضربه به بالگرد آسیب زد، اما بالگرد به ایمنی به زمین نشست.
رؤیت پهپاد‌ها گاه و بی گاه عملکرد‌ها در فرودگاه‌های اصلی را مختل کرده است مانند زمانی که خلبانان نزدیک فرودگاه بین المللی نیوآرک لیبرتی از یک برخورد تقریبی با یک یک پهپاد کوچک در ژانویه سال ۲۰۱۹ خبر دادند.
اداره حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا امیدوار است تا پایان سال مقرراتی را وضع کند که براساس آن هواپیما‌های بدون سرنشین غیرنظامی مکان و هویت خود را منتقل کنند. الزام‌های جدید به منظور جلوگیری از استفاده آن وسایل توسط تروریست‌ها و کاهش خطرات ناشی از هواپیما‌های سنتی طراحی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
آتش‌سوزی خودروی قاچاق سوخت باز هم در هرمزگان کشته داد
وقوع دو حادثه مرگبار در آذربایجان شرقی 
افزایش غلظت غبار در سمنان
تبدیل شهرک بعثت تبریز به منطقه ویژه فناوری‌های نوین
آگاهی، مهم‌ترین سد مقابل ویروس اچ آی وی
مسیر پایدار برای سوریه، روندی فراگیر تحت رهبری سوری هاست
تقویت تشکل‌های مردمی برای افزایش مشارکت در انتخابات شوراها
خوزستان در دومین دوره جام رسانه امید کشور قهرمان شد
سیوان و گشودن پنجره‌ای به سوی ایلام زیبا
هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
ملی پوشان فیتنس امیدوار به کسب نشان جهانی
بسته خبر‌های کوتاه ۲۸ آبان ۱۴۰۴
شناسایی اولویت‌های آذربایجان شرقی در آستانه سفر رسمی رئیس جمهور
محمد سیستانی: داور اهل ترکیه جریان بازی را تغییر داد
رنگرز: کشتی‌گیران با وجود خستگی به بازی‌های کشور‌های اسلامی آمدند
وحدت اقوام و مذاهب، پشتوانه امنیت و توسعه کشور است
بازی‌های همبستگی اسلامی؛ نشان برنز میرزاطیبی در پرش با نیزه
بی کفن بازگشتند؛ با پلاکی به نام گمنامی
بازگشت کشتارگاه صنعتی مرغ ممسنی به چرخه تولید
صعود تیم ملی فوتبال ایران در رده بندی فیفا
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فوت فرزاد خوش برش در بیمارستان 
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استانهای ساحلی پنج کشور
پیروزی تیم فوتبال ابومسلم مشهد مقابل دریای آرین بابل
طلای هادی ساروی در کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
سیاست‌های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه کشی پلی آف بین قاره‌ای، فردا در زوریخ
صعود ساروی و هدایتی به پیکار پایانی
حکیم ۷۰ ساله ایجرود؛ بیست و سه کتاب با نور مکتب‌خانه
پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی
تقویم و اوقات شرعی چهاشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
پیشرفت چشمگیر سیل‌بند خدابنده
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۸ آبان ۱۴۰۴
سردار شکارچی: قدرت موشکی ایران دشمن را شگفت‌زده کرد
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۲ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)